25.05.2020 r.- zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

    Witajcie Maczki, Szafirki, Stokrotki i Tuptusie!

NAUKA i ZABAWA: KALENDARZ SEMESTRU II W SP 1 - WAŻNE TERMINY

Dziś przedostatni dzień przedszkola...jutro zakończymy nasza wspólną przygodę i rozpoczniemy wakacje, na których zbierajcie siły na nowy rok przedszkolny.

A tymczasem zaczynamy dzisiejsze zabawy!

Świetlica proponuje... » Szkoła Podstawowa nr 3 - im. Marcina ...

Zabawa muzyczno- ruchowa :„Ręce do góry”

Małgorzata Kosik (DJ MIKI) - Ręce do góry - YouTube

Na dzień dobry dobrze jest się rozruszać. Dziś zapraszamy do zabawy muzyczno- ruchowej "Ręce do góry" dj Miki, które można śmiało wykorzystać jako rozgrzewkę przed różnego rodzaju aktywnością . Pamiętajmy jak ważne dla rozwoju dziecka są aktywności fizyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

Zabawa pantomimiczna

Different Types Of Transportation Clipart

Czym jadę w podróż?
Rodzic naśladuje wybrany pojazd za pomocą mimiki, ruchów ciała, odgłosów itp. Dziecko odgaduje, co to za pojazd. Następnie można zamienić się rolami.

Wprowadzenie- wykonanie biletów.

Bilety - Teatr Lalka Bilety i imprezy – Mr. Bear Poland Ticket set icon — Stock Vector © fx218 #102514298

Dla dziecka: małe kartki papieru w kształcie prostokątów, kredki.

Rodzic informuje, że podczas każdego przejazdu – czy to pociągiem, czy to kolejką – potrzebny jest bilet. Ponieważ za chwilę dziecko będzie potrzebowało biletu, a nie ma go przy sobie, musi wykorzystać dostępne materiały (kartki i kredki), by stworzyć swoje bilety. Dziecko ozdabia kartoniki według własnych pomysłów.

 

Wakacyjna wyliczanka (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak)- osłuchanie się ze słowami i melodią piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=7cOqSwx8JcM

Scholaris - Galeria ilustracji różnych zawodów

1. Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?

Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

2. Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?

Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

 

  • Rozmowa na podstawie piosenki.

Najpierw dziecko pokazuje własnoręcznie wykonany bilety i opowiada o nim. Potem odpowiada na pytania.

  • - Kto to jest konduktor?

  • - Gdzie pracuje konduktor?

  • - Czy każdy może jechać pociągiem?

  • - W jakie miejsca można jechać pociągiem?

  • - Jak trzeba zachowywać się w pociągu?

     

  • Nauka refrenu piosenki Wakacyjna wyliczanka fragmentami, metodą ze słuchuspiew - Uniwersytet III Wieku w Zawierciu

Dziecko powtarza za Rodzicem fragmenty tekstu refrenu. Potem, nadal za Rodzicem śpiewa te fragmenty. Jeśli chcą, mogą na koniec zaśpiewać refren samodzielnie. N. może poprosić, aby dzieci śpiewały refren z różnym natężeniem (głośno, średnio głośno, cicho).

 

Po południu:

Zabawa "Termometr złości"

Przygotowaliśmy dla Ciebie kolejną pomoc, która pomoże w pracy z trudnymi emocjami. Tym razem na warsztat bierzemy złość. Narzędzie jest bardzo proste i w łatwy sposób pomoże określić, w jakich sytuacjach dziecko najsilniej ją odczuwa.

Instrukcja:

Na karcie znajdziesz sytuacje, które mogą powodować pojawianie się złości. Przeczytajcie je uważnie z pomocą mamy/taty. W jednym z dymków znajdziesz puste miejsce – wpisz tam sytuację, w której jeszcze czujesz złość.

Po lewej stronie widzisz termometr, na którym, za pomocą kolorów, możesz określić jak duże nasilenie emocji czujesz.

Pokolorowany jest na 4 kolory, które oznaczają:

  • Zielony – czuję spokój

  • Żółty – czuję lekkie zdenerwowanie

  • Pomarańczowy- czuję złość

  • Czerwony- czuję ogromną wściekłość

Postaraj się teraz przypomnieć sobie, jak czułeś się w sytuacjach opisanych w dymku. Następnie pokoloruj odpowiednim kolorem nasilenie emocji, które wydaje Ci się odpowiednie.

Zachęcamy do pracy z tym ćwiczeniem w sposób równoległy, czyli jednocześnie zadanie wykonuje dziecko i dorosły. To może dać możliwość obserwacji i być podstawą do rozmowy o tym, że nie każdy odczuwa te same emocje w ten sam sposób.

 

Letnie domino obrazkowe.

Zadanie polega na ułożeniu jak najdłuższego ciągu z płytek, które muszą się stykać z takimi samymi obrazkami. Wygrywa ten, kto najszybciej pozbędzie się swoich kart.

A może by tak pobawić się w grę zręcznościową-”Łowienie rybek”

https://www.youtube.com/watch?v=Rqtr1enGDBA

Na koniec dnia oglądnijmy bajeczkę o Śwince Pepie i jej podróży pociągiem

Coronavirus UK: Amazon making Peppa Pig free to stream for ...

https://www.youtube.com/watch?v=IthgvpTfRCc

 

 

Miłego dnia kochani!

Do zobaczenia jutro!

Pin by Wanda Swoboda on Miłego popołudnia. | Śmieszne dowcipy ...

Język angielski w przedszkolu.

Hello hello! Pani Hania zaprasza wszystkie dzieci na angielski!

Dzisiaj będzie już wakacyjnie! Nauczymy się wakacyjnych słówek oraz super wakacyjnej piosenki!

Zaczniemy od piosenki z The singing Walrus – „ Summer song for kids”

Holiday GIFs | Tenor

 

A teraz czas na porządną porcję wakacyjnych słówek!

Na koniec zapraszam na bajkę!

Have a nice day!

Decent Image Scraps: Have a nice day

 

 

24.05.2020 r.- zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (grupa IV, V oraz filia przedszkola).

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie wraz z Rodzicami!

 

I już środa. Zostały tyko dwa dni do rozpoczęcia wakacji. Ciekawe, kto z Was w Noc Świętojańską wybrał się do lasu po legendarny kwiat paproci? No i jak Wam minął Dzień Taty?

Dzisiaj zajmiemy się liczeniem. Ta umiejętność przyda się przy robieniu wakacyjnych zakupów. Zaczynamy.

Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków w różnych kolorach, znaków i liczb.

  • Dziecko bierze sobie tyle dowolnych patyczków, ile ma palców u rąk.

  • Układa z patyczków kształty figur geometrycznych (trójkąt, prostokąt, kwadrat). Określa, ile patyczków potrzebowało do ułożenia kształtu każdej figury.

  • Układa patyczki według kolorów. Liczy patyczki w każdym kolorze.

  • Podaje całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

Układa działanie (6-latek) ilustrujące liczbę patyczków. Np. 3 + 4 + 3 = 10

  • Odkłada patyczki, np. w kolorze żółtym. Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem. Układa działanie (6-latek): 10 – 3 = 7

  • Odkłada patyczki, np. czerwone. Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery. Układa działanie (6-latek): 7 – 3 = 4

  • Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie. Możemy z patyczków układać poniższe wzory, a potem dodawać i odejmować.

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Wakacyjny pociąg”.

Dziecko ustawia się za Rodzicem – tworzą wakacyjny pociąg. Maszynistą jest Rodzic. Pociąg będzie jechał przez różne miejsca, których nazwy będzie podawał Rodzic (np. las, łąkę, plażę, góry…). Gdy Rodzic wymieni dane miejsce, pociąg się zatrzymuje, a dziecko naśladuje to, co można robić w tym miejscu.

Dodawanie i odejmowanie do 10 z wykorzystaniem drobnych klocków (guzików, koralików).

 

Dziecko wybiera z pojemnika 10 drobnych klocków (guzików, koralików) mieszczących się w dłoniach i dzieli je na dwie przypadkowe części (np.7 i 3) chowa w dłoniach za plecami. Na prośbę Rodzica wystawia przed siebie jedną dłoń i pokazuje ile ma w niej klocków. Rodzic odgaduje ile dziecko ma klocków (guzików, koralików) w drugiej dłoni. Sprawdzają wspólnie poprawność podanego wyniku przeliczając klocki (guziki, koraliki) w drugiej ręce. Dziecko zastanawia się, jak Rodzic to obliczył i podaje sposób ( 6-latki, np.10 - 3=7, 5- latki słownie, np. miałam 10 koralików , a w wyciągniętej rączce były 3, czyli za plecami zostało 7).

Zabawa „Maszyna matematyczna".
Najprostszą maszyną matematyczną może być krzesło z otworem w oparciu. Jeden z Rodziców siada za krzesłem, będzie obsługiwał matematyczną maszynę. Drugi Rodzic (starsze rodzeństwo) pokazuje dziecku w pojemniku np. 5 klocków (guzików, koralików, fasolek), wkłada je do maszyny kładzie na siedzisku, włącza maszynę zakrywając ją ręcznikiem, obrusem. W tym czasie Rodzic odsługujący maszynę zaczyna brzęczeć naśladując pracę maszyny i przez otwór w oparciu wyjmuje pojemnik dokłada 2 klocki (guziki, koraliki, fasolki), kładzie na siedzisku, milknie (maszyna wyłączona). Drugi Rodzic zdejmuje nakrycie maszyny i wyjmuje pojemnik z 7 klockami. Pyta dziecko co się zmieniło? Zadanie dziecka polega na ustalaniu zmian jakie zachodzą w maszynie i nazwaniu ich (przybyło, ubyło, maszyna dodała…). Zabawę powtarzamy kilkakrotnie dodając i odejmując klocki.

Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem klamerek.
Rodzic daje dziecku dziecięcy pasek lub plastikowy talerzyk, koszyk, tekturkę i mówi:
Teraz będziemy liczyć na klamerkach.
- przypnij sześć klamerek i jeszcze cztery klamerki… Pokaż… Policz… Ile masz razem?
- masz dziesięć przypiętych klamerek, zdejmij dwie… Ile pozostało?
- do paska przypiąłeś dziesięć klamerek, ma ci zostać pięć… Ile zdjąłeś?

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa – „Spacer do lasu”.

Na podłodze w pokoju kładziemy zielone klocki, to będą drzewa w lesie. Dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach między drzewami. Na zawołanie: Stój! – zatrzymuje się i siada przy najbliższym drzewie (klocku). Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Ćwiczenia z elementem równowagi.

Dziecko spaceruje swobodnie, z małym ręcznikiem (30x30) złożonym w kostkę na głowie, następnie dziecko kładzie ręcznik przed sobą i stara się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stóp.

 

Ćwiczenie mięśni brzucha – „Do góry i w dół”.

Dziecko leży tyłem, ręcznik wkłada między stopy. Unosi go stopami do góry i przekłada za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.

 

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – „Na plaży”.

Dziecko kładzie ręcznik na podłodze. Chodzi na czworakach dookoła swojego ręcznika, naśladując szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klęka, wyciąga ręce, otwiera dłonie i pokazuje, co znalazło.

 

Ćwiczenie tułowia – „Samoloty”.

Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Złożony ręcznik kładzie na głowie. Jedną ręką tworzą daszek nad oczami, drugą trzyma na kolanach. Wykonuje skręt tułowia i głowy w lewą stronę, a następnie w prawą stronę.

 

Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – „Sprytne stopy”.

Dziecko chwyta palcami stopy ręcznik leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.

 

Zabawa ruchowa ożywiająca – „Chronimy się przed słońcem”.

Dziecko biega po pokoju, swobodnie wymachując ręcznikiem. Na klaśnięcie w ręce zatrzymuje się, rozciągając ręcznik nad głową – chroni się przed słońcem.

 

Zabawa uspokajająca – „Marsz z ręcznikiem”.

Dziecko maszeruje po obwodzie koła, machając ręcznikiem przed sobą, po czym odkłada go na wyznaczone przez Rodzica miejsce.

 

Zajęcia popołudniowe.

 

Ćwiczenie oddechowe – „Zaśmiej się tak jak ja”.

Dziecko maszeruje przy nagraniu piosenki „Lato na dywanie”. Podczas przerwy w muzyce Rodzic prezentuje dowolny sposób śmiechu na sylabach: hi, hu, ha, he, ho, na różnych wysokościach dźwięku. Dziecko nabiera powietrze nosem, wydycha je, naśladuje prezentowany przez Rodzica rodzaj śmiechu. (Śmiech można prezentować, stosując różną wysokość głosu).

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

Prace plastyczne według wzoru do wyboru: „Rybki” z papilotek do babeczek lub „Lody” z płatków kosmetycznych.

 

Uzupełnianie karty pracy (dla chętnych):

Karta pracy, cz. 4, s. 73. Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).

 

Zabawa badawcza – Dlaczego czereśnie pękają?

Potrzebujemy do eksperymentu: czereśnie – całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miskę z wodą.

  • Najpierw wspólnie z dzieckiem oglądamy rabarbar; opisujemy jego wygląd, przeznaczenie. Zwracamy uwagę na czerwoną skórkę łodygi brudzącą palce oraz że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt.

  • Wkładamy jeden kawałek liścia do woreczka foliowego, a pozostałe – do miski z wodą. Następnego dnia porównujemy wygląd rabarbaru z woreczka i tego stojącego w wodzie (rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty).

To efekt wchłaniania wody. Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija.

 

  • Podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.

  •  

    Degustacja czereśni – całych i popękanych.

     

    Mamy nadzieję, że z podanych propozycji wybierzecie coś dla siebie. Miłego popołudnia.

     

    Pingwinek - Aktualności