29.05.2020 r -zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (gr IV,V i filia przedszkola)

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie! Co u Was słychać? Koniecznie dajcie znać nam na maila. Tymczasem zapraszamy Was na piątkowe zajęcia – 29.05.2020r. Czekamy na zdjęcia waszych prac! Pozdrawiamy

Powitajki przy kawie 52 - Poznajmy się str. 10 - Opiekunki24.pl

Temat tygodnia: Majowa łąka.

Piątek:

1. Rozwiązywanie zagadek B. Formy ,,Mieszkańcy łąki”.

04.05.2020 Mieszkańcy łąki - ::4lomza.pl:: Regionalny Portal

 

 

 

 

Wymienia zwierzęta spotykane na łące. Zabawa pobudzająco – hamująca ,,Wiosenne zagadki". Dziecko swobodnie porusza się po pokoju w dowolnych kierunkach.w rytmie dowolnego instrumentu. Podczas przerwy rodzic prezentuje dziecku zagadkę. Po jej rozwiązaniu dziecko ponownie maszeruje.

  • Błyszcący na jej plecach płaszczyk czerwony, czarnymi kropkami pięknie ozdobiony. (biedronka)

  • Ma barwne skrzydła, fruwa nad łąką i bardzo lubi, gdy świeci słonko. (motyl)

  • jak się ten owad nazywa? Przez cały dzień pracuje. Na plecach nosi ciężary, kopiec wielki buduje. (mrówka)

  •  

     

    Kle,kle boćku - jeśli chcielibyście zajrzeć do bocianiego gniazda i obejrzeć te ptaki na żywo, to wejdźcie tutaj:

    Animowane ptaki: Animowane gify i obrazki ptaki z rodziny bocianów

  Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=T9BXrusZZIw

Łąkowa gimnastyka” - swobodna ekspresja ruchowa przy muzyce. Po wsłuchaniu się w tekst można naśladować wybrane elementy:

  • wymachiwanie nogą,

  • łapanie się za boczki,

  • skakanie,

  • otwieranie szeroko oczu,

  • maszerowanie w miejscu/ stawianie dużych i małych kroków.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg



Ile kropek ma biedronka” - zabawy matematyczno - plastyczno- słuchowe. Dorosły wydaje polecenie, dziecko je realizuje:

  • Pokaż czułki biedronki-pokoloruj je na brązowo.

  • Pokaż skrzydła biedronki.

  • Pokoloruj oczy biedronki na niebiesko.

  • Dorosły klaszcze 3 razy a dziecko próbuje ustalić słownie ile klaśnięć usłyszało. Każde klaśnięcie to jedna kropka biedronki do pokolorowania. Kropki kolorujemy czarną kredką.

  • Jakiego koloru są skrzydła biedronki/ jeśli chcesz-pokoloruj je.

    Podobny obraz | Preschool activities, Homeschool crafts

    https://pl.pinterest.com/pin/318066792429124783/ 

 

2. Ćwiczenia gimnastyczne:

Gimnastyka dzieci, gimnastyka dla dzieci - Wektory stockowe ...

  • Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla”. Dziecko biega w pokoju w różnych kierunkach. Na hasło: Hop!, wyskakuje w górę z klaśnięciem nad głową.

  • Maszeruje po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

  • Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w muzyce przykuca i układa z bibułki dowolny kształt na podłodze.

  • Powitanie bibułką – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

  • Jak najwyżej – wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.

  • Sprytne palce – dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

  • Latające owady – dziecko zgniata bibułkę w kulę, rzuca przed siebie i podąża jej śladem.



Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie.

  • Jeżeli macie ochotę pograć na pianinku online to zapraszamy do zabawy.

    Link: https://kidmons.com/game/piano-online/

  • Karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady". Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 74. Odszukiwanie na rysunku ukrytych zwierząt, nazywanie ich. Kolorowanie rysunku.

    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html

  • Ćwiczenia w czytaniu wyprawka – obrazki, wyrazy: biedronka, konik polny, ważka, stokrotka, mak, nożyczki,, kartka, klej. Dziecko ogląda obrazki. Nazywa zwierzęta i rośliny na nich przedstawione. Dobierają do nich wyrazy – ich nazwy. Naklejają wyrazy z obrazkami na kartkach.

     

Niespodzianka biedronki.”- Opowiadanie A. Sójki gify biedronki

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.

- Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar - mówiły pszczoły.

- Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem

pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała…. Myślała tak długo

aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.

- Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wieli bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.

- Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

Odpowiedz na pytania:

  • Jakie owady i zwierzęta występowały w opowiadaniu?

  • Kto pracował a kto leniuchował?

  • Co budowały mrówki?

  • Kogo pierwszego biedronka poprosiła o pomoc?.



Motyl i jego kolory”- próby dopasowania motyla do kolorów jego skrzydeł łączenie strzałką.

  • Dopasuj kolory do motylków.

     

    Grupa II 3-latki | Przedszkole nr 23 im. Lucyny Krzemienieckiej w ...
  • Motylek”– praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych.

http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/03/motyl-kleks.html 


  • "Biedronki na łące".

 

Potrzebne będą:niebieska kartka techniczna formatu a4, klej, kartka zielona i czerwona z papieru kolorowego, czarny flamaster.

 

https://pl.pinterest.com/pin/359302876525700208/

Pin auf Łąka

Drogie Dzieci, bardzo dziękujemy Wam za wspaniały tydzień wspólnej zabawy. Odpocznijcie przez weekend i pełni sił, wróćcie do nas w poniedziałek.

 

Miłej zabawy i do zobaczenia        

Darmowe Kartki urodzinowe,kartki imieninowe ekartki

 

29.05.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Witamy w nowym roku szkolnym 2019⁄2020!! PRZEDSZKOLE PUBLICZNE ...

DZIEŃ DOBRY KOCHANE DZIECI I DRODZY RODZICE !

WITAMY MACZKI, SZAFIRKI , STOKROTKI ORAZ TUPTUSIE!

Piątek 29.05.2020r

Oto nasze dzisiejsze propozycje zajęć i zabaw. Zapraszamy

1. Słuchanie opowiadania E.Pałasz pt.:,, Jak Wojtek szukał przyjaciela?’’. Rozwój mowy.Kwiecień miesiącem książki

Posłuchajcie!

Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy. Chłopiec zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.

Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni.

Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi. No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.

I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim.

I znowu ma ją na głowie.

Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie, i woła:

Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!

A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?

Ja!

Nie, właśnie, że ja!

W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu. Szkoda.

Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?

Prosimy rodzica o rozmowę z dzieckiem na temat wysłuchanego opowiadania. Proponujemy poniższe pytania:

· Jak Wojtuś szukał przyjaciela?

· Czy dobrze robił? Czy tak należy bawić się z innymi dziećmi?

· Jak poznał Kalinkę?

· Czy ona jest jego przyjacielem?

 

2. Zabawa ruchowa z piosenką - ,, Skaczemy, biegniemy’’ z wykorzystaniem filmu ,, Wygibasy TV.

  MP37 "Pozytywka"Archiwum 2016/2017 Sport - Zespół Szkół w MotarzynieGify Oni - barbaraparys - Chomikuj.pl

Rozluźnienie mięśni, rozbudzenie organizmu. Wprowadzenie radosnego nastroju.

Teraz troszeczkę się poruszamy! Czy macie na sobie wygodny strój? Jeśli tak , to świetnie. Wstańcie z kanapy. Zaproście resztę rodzinki i zaczynamy nasze,, wygibasy!’’

Prosimy rodzica o włączenie poniższego linku:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

3. Zabawy logopedyczne. Kształcenie aparatu mowy.

Ćwiczenia oddechowe. Oto kilka propozycji do wyboru:

  • Dmuchanie baniek mydlanych w konfiguracji

Ćwiczenia logopedyczne dla zerówki by Eliza Antosz on Genially

(gif z https://view.genial.ly/5eb5b065aef4220d1e16d658/horizontal-infographic-review-cwiczenia-logopedyczne-dla-zerowki)

 

długo – krótko –długo

słabo- mocno- bardzo mocno (tak, aby dziecko mogło zobaczyć siłę wydechu).

  • Wąchanie kwiatów (kolorowych mydełek i pustych opakowań po perfumach).

  • Zawody statków.

Z papieru lub kory możemy zrobić maleńkie stateczki, którymi można się bawić np. w wannie lub przy stole).

  • Dmuchanie na zawieszone na nitkach małe elementy.

  • ,, Kołysanie misia’’.

Dziecko kładzie się na plecach na płaskiej powierzchni. Na brzuchu kładziemy małą maskotkę. Zadaniem dziecka jest nabranie powietrza do brzuszka (przepony) i wypuszczenie tak, aby miś się kołysał.

  • Dmuchanie na pocięte paski papieru tak, aby tańczyły.

Ćwiczenia fonacyjne:

  • Zabawy w naśladowanie odgłosów zwierząt.

Można naśladować zwierzęta, bawić się w zgadywanki ,,jakie to zwierzę’’ i zadawać podchwytliwe pytania na myślenie np. ,,Idzie baran, za nim koza, a na końcu kot. Jakie odgłosy wydają’’?

  • Wierszyki dźwiękonaśladowcze np.:

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? KLE KLE

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? KUM KUM KUM

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? MIUA MIAU MIAU

Co mówi kura, gdy znosi jajko? KO KO KO

Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? KUKURYKU

Co mówi koza, gdy jeść  jej się chce? ME ME ME

Co mówi krowa, gdy jej brak tchu? MU MU MU

Co mówi pies, gdy kośc zjeść by chciał? HAU HAU HAU

Co mówi baran, gdy spać mi się chce? BE BE BE

Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce? NIC, PRZECIEŻ RYBY GŁOSU NIE MAJĄ.

Naśladowanie śmiechu różnych ludzi:

More quotations collected .....some funny ones too... - WorthvieW

- mężczyzna – głośne ,, hohohoho’’,

- kobieta – o średnim natężeniu ,, hahahaha’’,

- staruszka – cichutko ,,hehehehe’’,

- chłopcy – hałaśliwy ,,hahahaha’’

  • Śpiewanie samogłoskowych kołysanek lalkom i misiom na melodię ,, Kotki dwa’’. Śpiewamy tylko aaaaaaaaaaa lub mruczymy mmmm.

     

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie.

Zabawa relaksacyjna ,, Masażyk’’. Rozluźnienie mięśni. Odreagowanie emocjonalne.

Zapraszamy na chwilę relaksu. Usiądźcie wygodnie na kanapie lub na dywanie. Mamusię poprosimy o włączenie filmu i zrobienie pizzy, czyli wykonanie masażu.SMACZNEGO !

 

LINK DO FILMU: https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q

 

Zabawy ruchowe z dzieciństwa mamuś i tatusiów. Poznanie gier i zabaw z dawnych lat. Doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.

· ,, GRA W GUMĘ ‘’

Gra w gumę :) Dziesiątki - Wykop.pl

Dwie koleżanki ( lub dwa krzesła ) do towarzystwa i można skakać. W gumę grało się na 3 szerokościach (baczność, nóżka, i rozszerzanka) i kilku wysokościach: kostki, łydki, kolana, uda…wyżej też się zdarzało!

· ,, KAPSLE’’

Gra w kapsle - Moje Dzieci Kreatywnie

 

                             (fot. https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/07/gra-w-kapsle/)

Zwane także wyścigiem pokoju. Kapsle przemieszcza się pstryknięciem po torze narysowanym kredą lub patykiem, a im dłuższy i bardziej skomplikowany tor, tym lepsza zabawa. No i ma się rozumieć, że kapsel nie może wyskoczyć poza linię!

 

Karty pracy dla chętnych - ,,Na moim podwórku”

· Zaprowadź Jasia i Małgosię do piernikowej chatki:

https://www.pracowniasi.pl/uploads/media/default/0001/01/5770eeea1f73b_preview/1.jpg

· Policz zabawki:

https://ksiegarnia-edukacyjna.pl/pol_pl_Kolorowy-start-5-i-6-latki-Przygotowanie-do-nauki-czytania-pisania-liczenia-10934_5.png

 

Życzymy miłej pracy i zabawy!

 

Dużo słońca i uśmiechu na weekend !

NAJLEPSZE SĄ WAKACJE – Duszpasterstwo Dzieci

 

Drodzy Rodzice!

Drodzy Rodzice!

Wiemy, że zawsze możemy liczyć na Waszą pomoc i mamy nadzieję, że tym razem też nas nie zawiedziecie.

Kochani! Waszej pomocy potrzebuje nasz przedszkolak.Polduś to wspaniały, mądry, sympatyczny chłopczyk a przede wszystkim „wulkan energii”, który w obliczu ciężkiej choroby ostrej białaczki limfoblastycznej musi stawić czoło bezwzględnej diagnozie.

Prosimy Was kochani o dołączenie do grupy licytacyjnej (link poniżej) oraz udostępnianie tej wiadomości jak najszerszemu gronu,liczy się każdy grosz!

https://www.facebook.com/groups/542093416480024/

 

https://pomagam.pl/poldus

 

cover photo, Obraz może zawierać: 1 osoba, dziecko, zbliżenie i tekst

Halina Cydzik

Dyrektor Przedszkola Publicznego nr 51