02.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Dzień dobry dzieciaczki! Maczki, Szafirki, Stokrotki i Tuptusie

Gify Słońce - GifyAgusi.pl

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

Mamy nadzieję, że wczoraj bawiliście się wspaniale i spędziliście niesamowity Dzień Dziecka, ale także liczymy na to, że zostało Wam sił na dzisiaj :)

Na zewnątrz świeci piękne słoneczko, oby i Wasze dzisiejsze humorki były równie wesołe i pozytywne.



Wtorek 02.06.2020r

Zabawy ruchowe.

Na pewno znajdziecie w domu różne piłki. Dzisiaj przydadzą się zarówno te małe, jak i te duże.

Mini koszykówka szkół podstawowych. | Dąbrowa Tarnowska

  • Zabawa rozwijająca motorykę małą – Piłeczki.

Rodzic rozdaje dziecku piłeczki (najlepiej małe, w typie pingpongowych). Prosi, aby kolejno przy nagraniu piosenki (https://www.youtube.com/watch?v=U-WUy1FCHHM&t=6s):

toczyły piłeczkę między dłońmi,

  • toczyły piłeczkę raz jedną, a raz drugą dłonią po podłodze,

  • delikatnie ścisnęły piłeczkę raz jedną, raz drugą dłonią.

     

  • Zabawa „Figurki z piłką”
    Dziecko biega swobodnie po pokoju, podrzucając i łapiąc piłkę.
    Na sygnał rodzica zatrzymuje się w bezruchu, przyjmując dowolną pozę z piłką.

     

  • Zabawa „Słuchaj uważnie”

Dziecko chodzi dowolnie po pokoju przy dźwiękach wybijanych przez rodzica np. drewnianą łyżką o miskę, w rękach ma piłkę.

Gdy usłyszy jeden sygnał podrzuca piłkę w górę, po czym ją łapie.
Gdy dwa- próbuje odbijać piłkę o podłogę.

Zamiast tonów mogą być np. kolory i wówczas dziecko reaguje na umówiony lub pokazywany kolor.

Zajęcia plastyczne.

Zanim przystąpimy do wykonywania pracy plastycznej poukładajcie z rodzicami na dywanie wszystkie piłki, które znajdziecie w domu. Obejrzyjcie je, dotknijcie, zobaczcie jaką mają fakturę, sprawdźcie czy są ciężkie czy lekkie, czy wiecie do czego służą? Rodzicu w razie kłopotów podpowiedz dziecku.

Historia gry w piłke

Macie do wyboru dwie prace plastyczne.

1. Zabawa plastyczna Moja piłeczka zamienia się w...

Rodzicu daj dziecku piłeczkę pingpongową lub jakąkolwiek inną niedużą,a także flamastry lub farby, przydać się może także klej lub taśma klejąca dwustronna i wszelkie dekoracje które będziecie chcieli wykorzystać.

Smyku przeobraź swoją piłeczkę w co tylko chcesz. Pamiętaj aby dać chwilkę flamastrom i farbom wyschnąć. Możesz stworzyć np. piłeczkowe zwierzątka. W zależności od tego ile masz piłek,

Jeśli tylko jedną, wówczas możesz stworzyć np.

https://pl.pinterest.com/pin/420523683933576785/

DIY Cute Golf Ball Ladybugs - Click on the picture to see the full tutorial!    think about the possibilities! golf balls are not just for chicks anymore. lol happy easter! jh

Bowling-Ball-Garden-Ornaments I am going to make some of these using Robs old golf balls and place them around my succulents.

 

lub połączyć kilka w całość

https://pl.pinterest.com/pin/299911656434446294/

This caterpillar would love to make its way into your garden! You could even paint each golf ball a different color for a more colorful caterpillar! #bjcraftsupplies #craftsupplydepot #gardendecor #golfballart #gardenfriends #outdoordecor #gardencrafts #caterpillarcraft      

Wasze prace mogą stanowić śliczną i ciekawą dekoracje np. na ogródku, balkonie lub w domu:), możecie wykorzystać je także jako prezent.

 

2. Zabawa plastyczna „Wyklejana piłka”

Do wykonania zadania potrzebny Wam będzie szablon piłki i plastelina.

Najpierw pamiętajcie aby porządnie w dłoniach wyrobić plastelinę, aby była jak najbardziej miękka, wówczas będzie się Wam łatwiej wyklejało.

W zależności jaką piłkę sobie wybierzecie do wyklejenia, taki kolor plasteliny wybierzcie.

Dziś jako przykład pokazujemy wyklejanie piłki nożnej

 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/06/pilka-nozna-karty-pracy-dla-dzieci/

pilka nozna kolorowanka karty pracy chomikuj

Poniżej szablony piłek do wyboru, która piłeczka podoba się Wam najbardziej, tą wyklejcie.

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/pilka-do-wyklejania/

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/pilka-nozna-karta-pracy/

http://bystredziecko.pl/pilka-do-kosza-kolorowanki-dla-dzieci/

Kolorowanka Piłka do koszykówki | Kolorowanki dla dzieci do druku

 

A po południu :

 

Zabawa dydaktyczna Takie same czy różne?

 

Rodzicu pokaż dziecku obrazki. Niech je nazwie i określi różnice i podobieństwa w wyglądzie.

 Róża wielkokw różowa Bel Ange Rwi1 Large flowered pink rose Bel ...

BERNEŃSKI PIES PASTERSKI - cechy, wygląd, porady. Ile kosztuje... CHIHUAHUA - Rasy psów - Psy.pl

Bocian biały (Ciconia ciconia) Bocian czarny (Ciconia nigra)

Do rodziców białych dzieci | Codziennik Feministyczny

 

Posłuchajcie piosenki „Jesteśmy dziećmi” i spróbujcie zaśpiewać.

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

Po wysłuchaniu piosenki drogi Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat tolerancji. Wyjaśnij znaczenie, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera – inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.



Zabawa logopedyczna „Podróż”

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

Język wyruszył w podróż dookoła świata (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dziecko unosi język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dziecko czubkiem języka dotyka do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dziecko wysuwa wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dziecko dotyka językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dziecko przesuwa język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dziecko przesuwa język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dziecko chowa język za dolne zęby).

Zabawy ruchowe z piłeczkami.

Proste i szybkie zabawy z piłeczką, połączone z ćwiczeniami aparatu mowy

http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/04/zabawy-ruchowe-z-pieczkami.html



ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA

BAWCIE SIĘ DOBRZE

CZEKAMY NA RELACJE NA EMAILACH GRUPOWYCH

 



 

 

 

 

 

 



01.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (gr IV,V i filia przedszkola)

Indianie - gify, animowane gify, śmieszne gify, super gify ...

Poniedziałek 01.06.2020r

 

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie wraz z Rodzicami!

 

W ten piękny i wyjątkowy dzień – Dzień Dziecka zapraszamy Was i Waszych Rodziców do wspólnej zabawy w „Indiańską wioskę”. W scenariuszu wykorzystano propozycje własne oraz Martyny Urbańskiej, Katarzyny Oleksiejuk i ze strony www.przedszkolankowo.pl.

Poniższe zabawy możecie śmiało zorganizować na świeżym powietrzu, jednak jeżeli pogoda spłata Wam figla, także w domu. Nie zapomnijcie o kostiumie dla siebie i odpowiedniej charakteryzacji – dziewczynkom zaplećcie warkocze. Przygotujcie paski różnokolorowej bibuły i zawiążcie sobie na głowach indiańskie opaski. Poszukajcie w domu pasujące tematycznie ozdoby. Nie musicie mieć profesjonalnego przebrania – np. potnijcie stary t-shirt tak, by powstały frędzelki w stylu Pocahontas.

Dodatkowo Rodzice będą potrzebować pióra, które będą wręczać dzieciom w nagrodę za każde wykonane zadanie (maksymalnie 13). Gotowy szablon znajdziecie poniżej, wystarczy pobrać, wydrukować i wyciąć. Szablony można zastąpić zwykłymi piórkami, jeżeli macie je w domu.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PIÓRA-SZABLON.pdf

 

Gotowi... więc zaczynamy naszą przygodę.

Przenosimy się do Ameryki Północnej, bo tu żyli i żyją Indianie. Spójrzcie na mapę.

Mapa Ameryki Północnej http://1.bp.blogspot.com/-9unQh0QQP0M/U3JtY_MTljI/AAAAAAAACRk/FIh-XDoDYBM/s1600/20140510_135709.jpg

 

KIM BYLI INDIANIE? - Indianie to rdzenni mieszkańcy Ameryki, nazwani tak przez Krzysztofa Kolumba, który odkrywając nowy kontynent przekonany był, że dopłynął do Indii. Żyli w obu Amerykach, w Ameryce Północnej – m.in. Apacze, Czarne Stopy, Siuksowie, natomiast w Ameryce Południowej – Majowie, Aztekowie i Inkowie.

 

CEREMONIA NADANIA IMION.

W dawnych czasach Indianie nosili imiona, które wywodziły się ze świata natury i często były wieloczłonowe, jak np. imiona słynnych Siuksów Dakota – Siedzący Byk, czy Szalony Koń.

Drodzy Rodzice przeczytajcie dziecku przykładowe imiona indiańskie, a następnie wybierzcie sobie, te które najbardziej spodobają się Wam. Jeżeli macie problem z wyborem napiszcie imiona na karteczkach, złóżcie kilka razy, włóżcie do koszyczka i z zamkniętymi oczami wylosujcie po jednej karteczce – zobaczycie jakie imię przyniesie Wam los.


Propozycje żeńskich imion: Tańcząca Chmurka, Zgrabna Gazela, Sprytna Wiewiórka, Dzika Stokrotka, Łagodna Łania, Cicha Pantera, Celna Strzała, Mała Sowa, Bystra Woda, Złoty Promyk, Zwinna Sarna, Mała Myszka itd.


Propozycje męskich imion: Dziki Mustang, Silne Ramię, Nocny Orzeł, Rączy Jeleń, Czarna Stopa, Bystry Potok, Zajęczy Szczaw, Biały Wilk, Mały Bizon, Srebrny Wodospad, Złoty Piorun, Czarny Kruk, Zwinny Jastrząb itp.

Za wybór i zapamiętanie imienia wręczamy dziecku piórko.

 

Cartoon Para Native American Indian | Premium Wektor

MALOWANIE TWARZY.

Indianie malowali twarze i ciało przed walką, aby zastraszyć wrogów, jako kamuflażu pozwalającego wtopić się w otoczenie w czasie polowania i działań wojennych, przed ceremoniami, tańcami, dla ochrony skóry przed owadami, słońcem, wiatrem i zimnem.

Kochani Rodzice zróbcie młodszym dzieciom indiańskie makijaże. Starsze będą miały dużą frajdę, gdy same pomalują się kredkami do twarzy lub dziecięcym kremem do twarzy (kropki, kreski). Zróbcie sobie rodzinne zdjęcie i prześlijcie na e-mail grupowy. Będziemy czekać.

Za pomalowanie barw ochronnych wręczamy dziecku piórko.

 

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZE.jpg

 

TIPI, czyli namiot uszyty ze zwierzęcych skór.

Oferta dla szkół - Wioska Indiańska | Całoroczne domki drewniane ...
Ciekawostka: Słowo „tipi” oznacza „miejsce, gdzie żyję”. Można go wykonać dla indiańskiej rodziny:

  • stawiając dwa krzesła w pewnej odległości od siebie i nakryć je kocem, zasłoną itd.,

  • przywiązać do gałązek drzewa pelerynę, kupon materiału, na trawie rozłożyć kocyk,

  • wbić ukośnie w ziemię tyczki, związać je u góry, przykryć materiałem, na trawie rozłożyć kocyk.

Ciekawe jak wygląda Wasz indiański domek. Pochwalcie się przesyłając zdjęcia na e-mail grupowy.

Za pomoc w zbudowaniu tipi wręczamy dziecku piórko.

STWORZENIE TOTEMU
TOTEM– to drewniana rzeźba albo rysunek zwierzęcia, rośliny lub przedmiotu uważane przez ludy pierwotne za uosobienie przodków, duchów opiekuńczych i otaczane czcią.

Stwórzcie własny totem nawiązujący do swojej nazwy.


Jeśli bawicie się w plenerze:
Wykorzystujemy do tego wszystkie materiały dostępne w lesie/parku/ogrodzie – patyki, szyszki, kamienie, etc. (pamiętajcie korzystamy z tego, co leży na ziemi i nie niszczymy przyrody!).


Jeśli bawicie się w domu:
Przygotujcie tekturowe pudełka różnej wielkości, albo kartki, kredki, markery, farby, kolorowe papiery, nożyczki, dobry klej i inne materiały według własnego pomysłu.

Za pracę twórczą wręczamy dziecku piórko.

 

ZAKLINANIE DOBREJ POGODY
W niektórych plemionach indiańskich istnieje tradycja „tańca deszczu”. Wiedzą one, że woda to życie i lepsze funkcjonowanie środowiska naturalnego, dlatego odprawiają ceremonię przywoływania opadów.

My jednak chcemy bawić się przy ładnej pogodzie, dlatego wykonamy „taniec słońca”.
Wokół stworzonych wcześniej totemów wykonajcie energetyczny taniec zaklinający dobrą pogodę przy piosence „Indiański taniec” - https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

Za swobodny taniec lub rytmiczne, klaskanie, tupanie wręczamy dziecku piórko.

 

ANIMACJA OPOWIEŚCI „W INDIAŃSKIEJ WIOSCE” czytanej przez Rodzica:

(Dziecko i Rodzic siedzą naprzeciwko siebie przed Tipi)

 

Dawno, dawno temu żyło sobie Indiańskie plemię Tiki-Taka. Indianie z tego plemienia mówili swoim własnym językiem, na przykład witali się tak:

/Rodzic przykłada prawą rękę do serca i odchyla ją zataczając półkole, mówiąc:/

Wingapo!(czyt. łingapo)

/dziecko powtarza/

Plemię to mieszkało w ogromnych namiotach, które nazywano tipi.

/dziecko wchodzi do namiotu/

W środku namiotów paliły się ogniska, przy których w mroźne wieczory można było ogrzać swoje ręce.

/dziecko wyciąga ręce do środka, chcąc je ogrzać przy ognisku/

Tej nocy, odbywała się właśnie narada plemienia. Indiański wódz z wielkim pióropuszem na głowie, obwieścił, że w wiosce kończą się zapasy jedzenia i czas wyruszyć na polowanie. Wszyscy Indianie zatem wyszli z tipi i wsiedli na swoje konie mustangi.

/dziecko wychodzi z tipi i udaje, że wsiada na konia; koń trochę się wierci, ale na szczęście udaje się zapanować nad sytuacją/.

Indianie żegnają się z rodziną...

/dziecko posyła w powietrzu całuski we wszystkie strony/

... i wyruszają na polowanie...

/dziecko siada na podłodze i uderza dłońmi o kolana imitując dźwięk stukotu kopyt; można dziecko bardziej zainspirować mówiąc, że pokonujemy przeszkody - podnosząc ręce wysoko do góry, jedziemy przez błoto - lekko stukamy dłońmi o policzki, potem przez szuwary - pocieramy dłońmi o siebie/

... aż dotarli na miejsce! Zeskoczyli z koni i rozglądają się we wszystkie strony, gdzie czai się jakiś bizon.

/pokazuje ruch zsiadania z konia i rozgląda się dookoła/

Nagle Indianin Sokole Oko, zauważył, że coś przemknęło mu przed oczyma i wszyscy Indianie zaczęli po cichutku skradać się w tamtym kierunku.

/dziecko skrada się w kierunku pokazanym przez Rodzica/

Udało się znaleźli bizona! Teraz wszyscy wyciągają łuki, naciągają je i oddają pierwszy strzał, drugi i trzeci!

/dziecko naśladuje wykonywanie strzału z łuku/

Bizon upolowany! W wiosce zapanowała wielka radość.

/dziecko skacze z radości/

Za prezentację ruchem opowieści wręczamy dziecku piórko.

 

Kuchnia Indian

Plemiona zamieszkujące wielkie lasy wschodnich Stanów Zjednoczonych i Kanady rozwinęły ekonomię opartą głównie na uprawie kukurydzy, fasoli i dyni. Uprawiali oni również słoneczniki i karczochy.

Dieta warzywna była uzupełniana mięsem jeleni, niedźwiedzi, ryb i okazjonalnie bizonów. Syrop klonowy i niektóre dzikie rośliny, takie jak dziki ryż, również odgrywały rolę w zaopatrzeniu tych fascynujących i pomysłowych ludzi.

Z deserów jadali między innymi : budyń owocowy, pieczone jabłka.

http://muzeumindian.pl/cookbook.html#DESERY16

 

Z napoi: miodową wodę, herbatkę miętową.

http://muzeumindian.pl/cookbook.html#Napoje

 

Za zgodą i z pomocą Rodziców przygotujcie indiański napój. Najłatwiejsza do wykonania będzie miodowa woda wg poniższego przepisu.

Miodowa woda

Indianie Leśni rozpuszczali łyżeczkę miodu w kubku ciepłej wody i takim napojem popijali posiłki. (jeżeli nie możesz miodu, wypij samą wodę). Ugaście swoje pragnienie przed indiańskimi zawodami.

Za wykonanie napoju i wypicie go wręczamy dziecku piórko.

 

ZDOBYWANIE INDIAŃSKICH SPRAWNOŚCI:

TOR PRZESZKÓD
Stwórzcie tor z przeszkodami.
Jeśli bawicie się w plenerze: wykorzystajcie patyki (będą jadowitymi żmijami), kamienie, szyszki, suche liście (zebrane w kupki odegrają rolę wstrętnych niedźwiedzich odchodów).


Jeśli bawicie się w domu: skorzystajcie z klocków, grubego sznurka, pogniecionych gazet (tego, co macie pod ręką), które odegrają rolę przeszkód. Jeśli macie do dyspozycji gumowe zabawki w kształcie jaszczurek, węży, pająków, etc. – rewelacja! Użyjcie ich.


Każde z plemion typuje dwóch śmiałków. Jednemu z nich (dziecku) Rodzic zawiązuje przepaską oczy, albo dziecko je zamyka. Dziecko, będzie musiało pokonać przygotowaną trasę tak, aby nie nadepnąć na żadną z czyhających nań niespodzianek. Zadaniem Rodzica jest wcielenie się w rolę jego przewodnika. Przewodnik stoi obok trasy i może sterować ruchami dziecka wyłącznie za pomocą głosu. Udzielając mu wskazówek typu: Dwa kroki w przód, Obróć ciało w lewą stronę, Idź bardzo powoli przed siebie, aż powiem „stop!”, itp.

Za pokonanie toru przeszkód wręczamy dziecku piórko.

 

POLOWANIE NA BIZONY
Każdy członek indiańskiej rodziny mocuje „ogonek” (może to być kawałek bibuły, pasek materiału, itd.), przy pupie, np. wkładając do tylnej kieszeni spodni. W tej zabawie w ganianego stajemy się bizonami polującymi na ogonki pozostałych i jednocześnie chroniącymi własny.

Za złapanie ogonka wręczamy dziecku piórko.

 

WYŚCIG JASZCZUREK
Przygotujcie tyle jaszczurek lub innych gotowych, gumowych zwierzątek, patyków i sznurków/ włóczki o maksymalnej długości 3 metrów - ilu jest członków rodziny.

IMPREZA TEMATYCZNA W INDIAŃSKIEJ WIOSCE- scenariusz | Centrum ...

 

Przywiążcie sznurki do patyków i gadów. Na sygnał zawodnicy rozpoczynają wyścig –  zwijają rozwinięty sznurek. Wygrywa ta osoba, której jaszczurka lub zwierzę okaże się najszybsze.

Za konkurowanie ze sobą ramię w ramię wręczamy dziecku piórko.

 

RZUT OSZCZEPEM

Podczas tej próby, Indianie, mają za zadaniem rzucać oszczepem, wystarczy przygotować kijki, a na ich końcach przyczepić kolorowe piórka lub bibułki (mogą też być piłeczki). Członkowie rodziny ustawiają się jeden z drugim i po kolei rzucają oszczepem (piłeczką), starając rzucić jak najdalej po wykonaniu zadania dziecko przechodzi na koniec.

Za rzut wręczamy dziecku piórko.

 

TROPY ZWIERZĄT

Rodzic drukuje i chowa w miejscu, w którym odbywa się zabawa, ślady jakie pozostawiają różne zwierzęta i człowiek. Zadaniem dziecka jest wszystkie odnaleźć i nazwać zwierzęta, które je zostawiają (kaczka, jeleń, człowiek, niedźwiedź)

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/TROPY.pdf

 

Możesz także obejrzeć tropy innych zwierząt:

https://www.google.com/search?q=tropy+zwierz%C4%85t&tbm=isch&tbs=rimg:CVnklistjypVIghZ5JYrLY8qVSoSCVnklistjypVEWzWuAOUtPXYYWzWuAOUtPXY&tbo=u&ved=2ahUKEwjNoIDY3d7pAhVNwsQBHcBpByIQiRx6BAgBEAw&ictx=1&uact=3

Za zainteresowanie się tropami wręczamy dziecku piórko.

 

NASŁUCHIWANIE PRZYRODY

Indianie żyli w zgodzie z naturą. Dużo czasu poświęcali na wsłuchiwanie się w głosy przyrody. Dziecko kładzie się na plecach i zamyka oczy. Ma za zadanie rozpoznać jakie odgłosy przyrody słychać na puszczonych przez Rodzica nagraniach.

Odgłosy natury dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

Za wsłuchiwanie się i rozpoznawanie natury wręczamy dziecku piórko.

 

POŻEGNANIE Z CZERWONYMI TWARZAMI
Teraz nadszedł moment podliczenia zebranych przez dziecko piórek i wzniesienia indiańskiego okrzyku całej indiańskiej rodziny. Może to też być dobry moment na wręczenie upominku dla dziecka z okazji jego święta.

Po południu zapraszamy do obejrzenia jednego z poniższych z filmów dla dzieci i utrwalenia i rozszerzenia wiadomości o życiu Indian:

Bolek i Lolek – Kowboje i Indianie https://www.youtube.com/watch?v=7uab6jqkCkcBolek i Lolek przygody 44 - Kowboj i indianie - video dailymotion

 

Bolek i Lolek – Indiańskie trofeum https://www.youtube.com/watch?v=XJfPXMcEGhg

 

Pocahontas https://kindertuba.club/watch/nlmiAer9Prw867g

 

INDIAŃSKI TANIEC „Zwierzęta Dzikiego zachodu”

Rytmicznie naśladujcie ruchy Indianki. Nagrajcie krótki filmik i prześlijcie na e-mail grupowy. Będzie miło popatrzeć jak tańczycie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LzrVe-ZCI2s

Uzupełnij karty pracy do wyboru (dla chętnych):

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/IDNIAŃSKIE-KARTY-PRACY-ZESTAW-1.pdf

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/IDNIAŃSKIE-KARTY-PRACY-ZESTAW-2.pdf

 

Wydrukuj i pokoloruj lub pokoloruj online

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/indianie/



 

Miłego dnia Kochani i do jutra.

01.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

 

You Are A Pirate-Lazy Town on Make a GIF

Kochane Maczki, Szafirki, Stokrotki i Tuptusie!

Witajcie w poniedziałek, zapraszamy do wspólnej zabawy!

 

Poniedziałek 01.06.2020r

 

Aby uczcić Wasze święto, czyli Dzień Dziecka chcemy Was, Waszych rodziców i całe rodziny zaprosić do wspólnej przygody i zabawy...

Dzisiaj przeniesiemy się na morza, oceany, statki i tajemnicze wyspy- pobawimy się w PIRATÓWDzieci Na Pirata Statku I Ocean Scenie Ilustracja Wektor ...

 

Drogi Rodzicu! Warto byłoby zatem zacząć od początku i dzieciom wytłumaczyć kim tak właściwie byli i czym się zajmowali piraci... tu jednak z powodów oczywistych powinniśmy taką prawdę o pirackich „wybrykach” pominąć, a skupić się na rzeczach poprawnych wychowawczo ;) opowiedzieć o morskich wyprawach, poszukiwaniach skarbu.

Postarajmy się, aby ten dzień był wyjątkową przygodą dla dziecka. Przygotowania mogą zająć troszkę czasu, ale warto. Włączmy w te przygotowania całą rodzinę...

Zaczynamy!

Co potrzebne jest piratowi?

Strój! Tak więc czapki pirackie, przepaski na oczy lub chustki na głowę- najprostsze i najbardziej dostępne. Jeśli macie oczywiście ochotę możecie spróbować przygotować cały strój.

Pomysł na najprostszą czapkę piracką

https://www.beznudy.com/2015/08/jak-zrobic-czapke-pirata.html

czapka pirata

Najprostsza przepaska na oko

 Ss

Przykładowy strój

Jak zrobić ludzika – porady na tipy.pl

(fot. https://tipy.interia.pl/tag36209,jak-zrobic-ludzika.html)

 

Co będzie nam jeszcze potrzebne do zabawy?

  • Pusta butelka ( na list i mapę)

  • Mapa skarbów (proste rysunki:) )

  • Pudełko imitujące skrzynię skarbów

  • Wymyślony przez Ciebie skarb ( mogą być to złote monety- czekoladowe pieniążki, jakiś smakołyk, lub prezent na Dzień Dziecka)

  • Koc

  • Kartki papierowe

  • Miski

  • Lina (sznur, skakanka)

  • Folia spożywcza, farby

  • Nożyczki

  • Żelatyna

  • Brokat, małe płaskie ozdoby

Wasze zabawy mogą odbywać się zarówno w domu jak i na dworzu ( w ogródku, parku, w lesie).

Wyruszmy na poszukiwanie skarbu! Ahoj przygodo!

  • Pirackie przywitanie: Ahoj! - tak przywitamy się ze sobą, tłumacząc, że w ten sposób właśnie witają się wszyscy płynący po morzach i oceanach.

  • Na statku musi panować dyscyplina, żeby usłyszeć wszystkie komendy wydawane przez kapitana, zatem kiedy kapitan trzyma w górze rękę zaciśniętą w pięść, to oznacza, że panuje całkowita cisza, kiedy ręka w górze nie jest zaciśnięta - piraci mogą hałasować.

 

Wsiadamy na okręt ( w naszym wypadku koc ułożony na podłodze lub ziemi)KRONIKA PIERWSZAKA: PIRACKIE PODCHODY

Dzielni i silni piraci/Dzieci pokazują swoje muskuły :D/

Wyruszyli na poszukiwanie Czekoladowej Wyspy. W rękach trzymali wiosła/wszyscy trzymają ręce do góry/

Którymi wiosłowali raz w lewo/wiosłujemy z lewej

Raz w prawo/wiosłujemy z prawej

I tak na zmianę/wiosłujemy na zmianę

Aż nagle na niebie zebrały się ciemne chmury/pokazujemy palcem do góry

I na morzu zrobił się sztorm! Statek kołysał się na wszystkie strony!/dzieci się kołyszą

Zrobił się przechył na stronę lewą/wszyscy przewracają się na lewą stronę

Potem przechył na stronę prawą/wszyscy przewracają się na stronę prawą

A potem łódź kołysała się do przodu i do tyłu/pochylamy się do przodu i do tyłu

W dodatku zaczęły ich gonić rekiny, więc musieli przyśpieszyć z wiosłowaniem/udajemy, że wiosłujemy uciekając przed rekinami/

Aż w końcu dotarli do Czekoladowej Wyspy!/oblizujemy się i masujemy po brzuchu/

Gdzie tubylcy zdradzili im przepis na pyszną czekoladę!/zbieramy się w kole i rozpoczyna się taniec animacyjny do piosenki Chocolate

https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

Po odtańczonym tańcu wyławiamy z wody butelkę z listem i mapą skarbów (Drogi Rodzicu wierzymy w Twoją kreatywność, więc stwórz legendę o skarbie w zależności od tego co chcesz umieścić w skrzyni skarbów)na mapie niech znajdą się proste wskazówki, gdzie ukryty jest skarb.

Pod każdym punktem na mapie niech będzie zadanie do wykonania, (po wykonaniu każdego zadania dziecko dostaje,np. Puzzla, z którego musi na koniec ułożyć całość, aby otworzyć skrzynię skarbów).

Zadanie 1:

Papierowe statki- najpierw zróbmy kilka prostych stateczków z papieru. https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M

 do miski wlejmy wodę, klęknijcie z dzieckiem nad miską i zróbcie zawody, dmuchajcie na łódkę ,która łódka przepłynie szybciej na drugą stronę ten wygrywa (żeby było sprawiedliwiej rodzic musi zrobić to dwukrotnie :) )

Zadanie 2:

Przeciąganie liny- dzielimy drużyny na dwie grupy- dzieci kontra rodzice, dziecko z mamą kontra tata, mama z jednym dzieckiem kontra tata z drugim i każde dowolne rozwiązanie, które preferujecie. Na podłodze oddzielamy teren obu drużyn, a pośrodku liny przywiązujemy chustkę. Na start prowadzącego drużyny próbują przeciągnąć linę na swoje terytorium, zatem wygrywa ta drużyna, która przeciągnie część liny z chustką na swoją stronę.

Zadanie 4:

Wykonajcie eksperyment z zatapianiem statku. Do naczynia nalewamy wody i ustawiamy na nim nasz papierowy statek. Statek przykrywamy drugim naczyniem odwróconym do góry dnem i zanurzamy. Statek znajduje się pod poziomem wody w pierwszym naczyniu, ale przez powietrzną osłonkę, nie ląduje pod wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=C8-ncUK58Zc

Zadanie 5:

Zabawa w skarby- (coś w stylu Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!) Do zabawy potrzebne nam są skarby, np. klocki. Prowadzący - strażnik skarbów - umieszcza je na końcu pokoju (lub w wyznaczonym miejscu w terenie). Zadaniem dziecka jest zdobyć skarby (zanieść je w miejsce, w którym zaczynają grę), ale zbliżać się do nich mogą tylko wtedy jeśli strażnik na nie nie patrzy. Kiedy jest w zasięgu jego wzroku musi stać nieruchomo do momentu, kiedy przestanie na nie spoglądać. Strażnik się przemieszcza, tak żeby dać dziecku szansę podejścia do skarbów. Jeśli strażnik nakryje dziecko w ruchu, ono wędruje na linię startu, jeżeli ma skarb w ręce to go odkłada. Zabawa się kończy, kiedy wszystkie skarby zostaną zabrane do bazy dziecka.

Zadanie 6:

Bitwa morska na kule armatnie- dzielimy rodzinę na dwie grupy (może być jak podczas przeciągania liny)ustawiając je po przeciwnych stronach liny leżącej na podłodze. Każdemu rozdajemy stronę z gazety i prosimy aby zwinęli ją w kulkę, tworząc w ten sposób kulę armatnią (mogą też być balony). Gra jest na czas (2-3 min.), a ostatnie dziesięć sekund jest głośno odliczane przez rodzica. Istotą zabawy jest przerzucanie kul na stronę przeciwnej drużyny. Kiedy ktoś na swoim polu zauważy kulę, musi ją szybko podnieść i przerzucić. Wygrywa ta drużyna, która po zakończeniu czasu, będzie miała najmniej kul.

Zadanie 7:

Papuga- zabawa prosta - polega na papugowaniu, czyli powtarzaniu słów, które mówi rodzic. Za poprawne powtórzenie otrzymuje np. klocek. Musi ich uzbierać 5.

Zadanie 8:

Malujemy statek piracki- Do zadania potrzebna jest folia spożywcza, farby (w domu stół, w terenie np. dwa pobliskie drzewa). Rozciągnijcie folie dookoła nóg stołu kilkukrotnie, aby zrobiła się gruba warstwa (chyba, że dysponujecie grubą folią stretchową) i wyobraźcie sobie, że malujemy nasz piracki statek...czy musi być szary i bury? W waszym wykonaniu na pewno nie :)

 

http://mamarak.pl/2017/06/domek-malowanie-na-folii-inaczej/

Zróbmy sobie świetlny domek! Malowanie na folii inaczej - Mamarak

 

https://www.facebook.com/1121029771256878/posts/1798492433510605/

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Zadanie 9:

Zostańcie kapitanem własnego okrętu, ale najpierw.... Musicie go wybudować! Tak więc klocki w ruch i stwórzcie statek Waszych pirackich marzeń.

 

Drodzy Rodzice zadania są opcjonalne, możecie wymyślić swoje własne, lub zlecić dzieciom tylko ich część.Najważniejsze, aby dzieci dobrze się bawiły, a dookoła rozbrzmiewał ich radosny śmiech.

 

Po południu, gdy już odpoczniecie trochę:

Możecie zrobić z rodzicami prawdziwy skarb :)

  • Gniotek- żelowa piłeczka antystresowa

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/06/zelowy-gniotek-diy-zelatyny/#more-12791

poniżej instrukcja

 

https://www.youtube.com/watch?v=s6vlAaFeIK8&feature=emb_title

 

 

  • Pokoloruj

Pirat Jake Kolorowanka

 

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pirat-jake

Statek Piracki Kolorowanki Online

https://www.kolorowankionline.net/statek-piracki

  • Obejrzyjcie bajkę lub serię bajek o Jake'u i Piratach z Nibylandii

    https://www.youtube.com/watch?v=ndWfRM4hDxM