21.05.2020 r. - zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

 

Dzień dobry kochani!!! Witamy Was bardzo serdecznie i zapraszamy na zajęcia! Dzisiaj pobawimy się troszkę z matematyką a później poćwiczymy. Miłej zabawy!

 

Zajęcia z zakresu rozwijania pojęć matematycznych – łączenie w pary. Po wydrukowaniu karty pracy (link poniżej) zadaniem dzieci będzie połączenie w pary takich samych kotków.

https://pl.pinterest.com/pin/849632285930817689/

 

Matematyczne wyliczanka :

 

Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.

 

Zabawa „Odliczanie 1-2-3”

 

Przebieg: Dobieramy się w parę z dzieckiem. Liczymy do 3 naprzemiennie, raz jedna osoba raz druga. Następnie zamiast wypowiadania liczb, wprowadzamy gesty i kolejno je wykonujemy: 1 – klaśnięcie 2 – podskok 3 - skłon Na końcu liczymy „gestami” bez używania słów.

 

Zabawy ruchowe

Wyścig żółwi :

 

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

Przeprawa przez rzekę :

 

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

 

Propozycje popołudniowych zajęć:

Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
 
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
 
Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
 
Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem:  „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?
 
 
Pozdrawiamy :)

 

20.05.2020 r. - zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (grupa IV, V oraz filia przedszkola).

 

Dzień dobry Niezapominajki, Bratki i Tuptusiowe przedszkolaki! Co u Was słychać? Koniecznie dajcie znać nam na maila. Tymczasem zapraszamy Was na środowe zajęcia – 20.05.2020r. Pozdrawiamy.

 

1. ,,Dziękuje mamo! Dziękuje tato! - słuchanie piosenki, utrwalenie refrenu.

Dziecko śpiewa na krótkich fragmentach melodycznych zaproponowane przez rodzica, 

sylaby: tata, tototo, tato tato, tatuś, tatuś; mama, momomo, mamo mamo, mamuś, mamuś.

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

2. Zabawa z kostkami: dodawanie – utrwalenie.

  • Dodawanie z użyciem kostek.

 

Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami. Po wyrzuceniu liczy oczka. Podaje wynik. 

Uzasadnia go. Np. 3 i 4 to 7. (trzy dodać cztery to siedem). Układa odpowiednie działanie  i je odczytuje. 3 + 4 = 7 (wykorzystujemy wyprawkę – dzieci 6 – letnie).

 

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie.

 

Zabawa rytmiczno - ruchowa pt.:,, Pada deszczyk, pada deszczyk…’’

Rozwijanie inwencji ruchowej oraz umiejętności naśladowania ruchu. Kształcenie wrażliwości słuchowej. Doskonalenie ogólnej sprawności fizycznej.

 

Przebieg zabawy: 

Rodzic czyta wierszyk ----------------------------------- dziecko ilustruje ruchem jego treść.

 

Dziecko:

 

Pada deszczyk ! Pada deszczyk! w przysiadzie bębni rytmicznie

I po liściach tak szeleści… w podłogę, mówiąc: kap, kap, kap,

Zatuliły kwiatki płatki, opuszcza nisko głowę i mówi:

ówki chylą do rabatki ! kap, kap, kap,

Deszcz ustaje – płyną chmury- powoli podnosi się, wznosi

Kwiaty wznoszą się do góry ! do góry głowę i ramiona i mówi: 

ho, ho, ho,

Wiatr tu pędzi na wyścigi. w rozkroku kołysze się na boki

Wiatr kołysze nam łodygi ! i mówi: wiu, wiu, wiu,

Biegną dzieci tu z ochotą: biegnie na palcach i mówi:

Uważajcie – takie błoto ! hyc, hyc, hyc,

Byle słonko nam nie zgasło- przebiera nogami w miejscu

Róbmy prędko z błota masło ! i mówi: chlap, chlap, chlap,

Teraz – baczność – kroki duże – biegnie i skacze, mówiąc: hop, 

Przeskoczymy przez kałużę ! hop, hop,

Już pogoda- słonko świeci, maszeruje rytmicznie i mówi:

Maszerują w pole dzieci ! raz, dwa, trzy.

Rozwiązywanie zagadek tekstowych na temat - ,, Moja rodzina’’.

Rozwój mowy. Kształcenie umiejętności poprawnego stosowania nazw członków rodziny. Kształcenie logicznego myślenia.

 

Mama lub tata odczytują dziecku poniższe zagadki:

 

Kocha nas najbardziej na świecie,

wszystkie troski od nas odgania.

Ona nas urodziła. Czy już wiesz, kto to ?

To… ( mama )

 

Gdy coś się w domu zepsuje, szybciutko to naprawi.

Samochód też zreperuje, bo on wszystko potrafi. ( tata )

 

Dla was wnucząt, ona zawsze dobre serce ma.

Czułym okiem na was patrzy, bajek mnóstwo zna. ( babcia )

 

Nie każdy jest siwy, nie każdy wąsaty,

ale każdy jest tatą mamy albo taty. ( dziadek)

 

Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy

i gdy dziurę w spodniach do domu niesiemy ? ( rodzice )

 

Taki sam chłopiec, jak ja, mamę wspólną ze mną ma.

Wspólny jest również tata, a ja wiem, że mam… ( brata )

 

Co to za dziewczynka w domu ze mną mieszka,

do rodziców mówi: mamo, tato

a na imię ma Agnieszka ? ( siostra )

 

Zabawa dydaktyczna pt.:,, Zimno, ciepło, gorąco’’.

 

Kształtowanie umiejętności odczytywania sygnałów płynących z otoczenia. Rozwijanie spostrzegawczości.

 

Przebieg zabawy: Chyba znana wszystkim, a może nieco zapomniana zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot ( może to być maskotka, autko, piłeczka ), pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten, kto schował ,, skarb ’’daje wskazówki, stopniując słowa- ciepło, zimno, informując poszukiwaczy, czy są blisko(ciepło), coraz bliżej(cieplej), bardzo blisko(gorąco), czy daleko(zimno), bardzo daleko(mróz). Ten, kto odnajdzie,, skarb’’, chowa go i zabawa zaczyna się od nowa.

 

Karty pracy dla chętnych:

 

Połącz liniami rzeczy z ich właścicielami.

https://blizejprzedszkola.pl/cache/cache_img_miesiecznik/193/czyje-to-ubrania-pd-193-3503.pdf.jpg

 

Połącz linią osobę z przedmiotem.

https://i0.wp.com/afiti.pl/wp-content/uploads/2017/04/znajomy-nieznajomy-karty-pracy-2.jpg?fit=1211%2C1730&ssl=1

 

Miłej zabawy i do zobaczenia !

 

20.05.2020 r. - zajęcia dzieli 3-4 letnie (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

 

Witajcie kochani! Witamy serdecznie Maczki, Szafirki, Stokrotki oraz dzieci 3 i 4 letnie z naszej filii - Tuptusiowego przedszkola!

Zapraszamy jak co dzień na zajęcia, życzymy Wam miłego dnia i czekamy na Wasze maile, relacje i fotorelacje z Waszych działań w domku!

 

Zabawy ruchowe:

 

• Zabawa Kwiaty rosną – kwiaty więdną.

 

Dzieci swobodnie biegają przy dźwiękach tamburynu (lub uderzaniu w drewniane łyżki), trzymając w rękach kwiaty z bibuły. Podczas przerwy w grze i na hasło: Kwiaty kwitną, dzieci zatrzymują się, stają na palcach i unoszą kwiaty w górę. Na hasło: Kwiaty więdną, przechodzą do przysiadu i kładą kwiaty przed sobą.

 

• Ćwiczenia mięśni grzbietu i równowagi.

 

Dzieci stają na jednej nodze, kwiatek kładą na kolanie zgiętej nogi uniesionej w przód. Starają się utrzymać równowagę tak, aby kwiatek nie spadł na podłogę. Potem następuje zmiana nóg.

 

• Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha.

 

Dzieci siedzą z wyprostowanymi nogami, wkładają kwiatki między stopy. Wspierając się na opartych o podłogę dłoniach, unoszą nogi do góry.

 

• Zabawa Kwiaty dla mamy i taty.

 

Dzieci swobodnie poruszają się po sali przy dźwiękach np. tamburynu. Słysząc uderzenie w bębenek, wymieniają się kwiatkiem z innym dzieckiem

 

Zajęcia umuzykalniające - słuchanie piosenki, nauka refrenu, dowolny taniec przy piosence „Dziękuję mamo, dziękuję tato”.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE 

 

1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić, 

jak się zachowywać 

jak zwracać się do ludzi. 

Ja mogę na Was liczyć, 

wiem że mi pomożecie

najlepszych mam rodziców

na całym wielkim świecie.

 

Ref:

 

Dziękuje mamo, dziękuje tato

za każdą zimę, za każde lato 

dziękuje mamo, dziękuje tato 

za to że macie dla mnie czas 

bardzo kocham Was!

  

2. A najpiękniejsze chwilę 

są kiedy mnie tulicie 

dajecie mi buziaki

idziemy tak przez życie

co mogę dla Was zrobić?

jak mogę się odwdzięczyć?

jesteście w moim sercu

będziecie w mej pamięci.

 

Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato….

 

Propozycje popołudniowych zajęć:

 

Zabawa ruchowa z płyty „Gimnastyczne figle migle” - Samochody:

https://www.youtube.com/watch?v=sqjUK27zwXw

 

Olek i Ada postanowili z okazji: „Dnia Matki” przygotować sernik.

Obejrzyjcie historyjkę obrazkową https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_56/mobile/index.html#p=81

MAC - Kompleksowe rozwiązania dla edukacji

Czy istnieje potrawa, którą potraficie przyrządzić „pod okiem” mamy? Zaplanujcie dzień w którym przyrządzicie coś smacznego dla mamy/taty.

 

Spróbujcie rozwiązać zadania przedstawione na karcie pracy http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg

i wskazać paluszkiem rozwiązania :)

 

Do jutra dzieciaczki! :)