Język angielski w przedszkolu.

 

Hello! Tu Pani Hania! Zapraszam na angielski!

Na powitanie dzisiaj zapraszam do zabawy „Make a circle”

 

A teraz zapraszam Was na bajkę. Poznacie sprytnego kota - SPYCATA który jest niezawodnym detektywem i potrafi rozwikłać najtrudniejszą zagadkę! Czyim tropem podąży dzisiaj Spycat? Sami się przekonajcie!

Podobało się Wam ?

 

Ok , a teraz już czas do pracy! Przygotowałam dzisiaj dla Was filmik ,w którym poznacie niektóre kształty a przy okazji powtórzycie kolory!

Będzie -koło czyli CIRCLE

-kwadrat czyli SQUARE

-trójkąt czyli TRIANGLE

oraz -prostokąt czyli RECTANGLE

 

Zaczynamy!

https://www.youtube.com/watch?v=0MfwZHSO9lA

 

Na koniec karta pracy dla Was – pokolorujcie i powtórzcie : koła na czerwono ,kwadraty na zielono oraz trójkąty na niebiesko ( red circles , green squares and blue triangles)

 

Well done!

Bye Bye

21.05.2020 r. - zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (grupa IV, V oraz filia przedszkola).

 

Dzień dobry Kochani! Co u Was słychać? Koniecznie dajcie znać nam na maila. Tymczasem zapraszamy Was na czwartkowe zajęcia – 21.05.2020r. Pozdrawiamy

 

1. Zabawa matematyczna ,,Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu”. Określanie wzrostu dziecka, rodzica, porównywanie z wykorzystaniem różnych miar (centymetr krawiecki, metrówka, sznurek, itp.) Stosowanie słowa: wysoki, niski; wyższy od, niższy od, takiego samego wzrostu.

 

2. Wykonanie pracy plastycznej ,,Laurka dla mamy”– wykorzystanie dowolnej techniki plastycznej. Aktywne uczestniczenie z tatą w przygotowaniu upominku z okazji zbliżającego się Dnia Mamy.

 

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie.

 

Zabawa pt.:,, Poszukiwacze skarbu’’.

Rozwijanie kreatywności. Kształcenie logicznego myślenia. Przebieg zabawy:

 

Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Rodzic może narysować mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: ,,zrób 10 przysiadów’’, ,,zakręć się 3 razy’’, ,,podskocz 7 razy do góry’’ itp. Można też pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi, jak: ,, sprawdź pod łóżkiem’’, ,, szukaj za kanapą’’, ,,zajrzyj do lodówki’’ itp. ,by dziecko nareszcie odnalazło skarb ! A co będzie poszukiwaną nagrodą, zależy już tylko od Was ! Możecie zamienić się rolami. Dziecko rysuje mapę z zadaniami, rodzic szuka. Dobra zabawa gwarantowana !

 

,, Dom moich marzeń ‘’- ćwiczenia dramowe przy muzyce relaksacyjnej.

Rozwijanie mowy. Uświadomienie, że istotą relacji rodzinnych jest miłość, przyjaźń, szacunek, wzajemna pomoc i troska. Wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie. Przebieg zabawy:

 

Uczestnicy zabawy ( wszyscy domownicy) siedzą wygodnie. Prowadzący ( mama lub tata ) zaprasza do wędrówki po DOMU MARZEŃ, po jego pomieszczeniach. Włącza muzykę relaksacyjną. Dziecko zamyka oczy, wsłuchuje się w muzykę. W trakcie tej wędrówki , rodzic zadaje dziecku pytania:

 

- Gdzie jesteś ?

- Co tam robisz ?

- Co znajduje się dookoła ciebie ?

- Jakie widzisz przedmioty ?

- Który najbardziej ci się podoba ?

- Co widzisz za oknem ?Czy ten widok ci się podoba ? Dlaczego ?

- Kto, oprócz ciebie, jest teraz w domu ?

- W jakim kolorze są ściany ?

- Jak czujesz się w tym domu ? Dlaczego ?

- Czy chcesz tam zostać ? Dlaczego ?

 

Dziecko odpowiada na pytania. Przez ten czas ma zamknięte oczy i słyszy muzykę. Po zadaniu ostatniego pytania, rodzic podsuwa dziecku kartkę oraz kredki lub farby. Zadaniem dziecka jest przedstawienie swojego DOMU MARZEŃ w formie plastycznej: rysunku lub obrazu. 

Bardzo prosimy rodziców przesłanie nam zdjęć wykonanych prac.

 

Zabawa ilustrowana ruchem przy muzyce pt.:,, Pieczenie ciasta’’ ( utwór ,, Kuchen’’-Klanza ).

Kształtowanie sprawności ruchowej. Wyrabianie zręczności i zwinności. Kształcenie płynności ruchu i poczucia rytmu. Przebieg zabawy: Czy można upiec ciasto ,, na niby’’ ? Oczywiście ! Zaraz się przekonacie ! Rodziców prosimy o włączenie komputera i poniższego linku. Film z muzyką podpowie Wam, jak prawidłowo ilustrować ruchem nasz przepis na ciasto. Stańcie wygodnie i zaczynamy!

 

Link:

https://hu-hu.facebook.com/spszczytniki/videos/zabawa-ruchowa-pieczemy-ciasto-w-ramach-projektu-tydzie%C5%84-dobrego-chleba-i-zdrowe/552650964898251/

 

Lewą ręką trzymamy,, miskę z ciastem’’, a prawą ręką ucieramy ciasto. Otrzepujemy ręce z mąki. Zaczynamy wybijać jajka powtarzamy kilka razy)

-prawą ręką sięgamy za lewe ramię-bierzemy jajko,

-rozbijamy je o ramię-mówimy,,puk’’,

-wlewamy do miski-mówimy,,chlup’’,

-wyrzucamy skorupki lewą ręką za prawe ramię-mówimy,,siup’’.

Ugniatamy ciasto, wyrabiamy. Rozwałkowujemy ciasto przed sobą obiema rękami. Ozdabianie ciasta kremem - -składamy dłonie w piąstki, jedna na drugą, a palce rąk energicznie otwieramy. Posypujemy ciasto bakaliami. Częstujemy osoby stojące po prawej i po lewej stronie.

Mamy nadzieję, że ta zabawa będzie dla Was treningiem przed prawdziwym upieczeniem ciasta, oczywiście pod okiem mamy ! Życzymy powodzenia i smacznego !

 

Zabawy logopedyczne

Kształcenie aparatu mowy. Ćwiczenie siły wydechu. Utrwalenie prawidłowego toru oddychania. Wykształcenie prawidłowego natężenia głosu podczas mowy.

 

Ćwiczenia oddechowe:

- Dmuchanie baniek mydlanych w konfiguracji:długo-krótko-długo; słabo-mocno-bardzo mocno. ( tak, żeby dziecko mogły zobaczyć siłę wydechu ).

- Wąchanie kwiatów – kolorowych mydełek i pustych opakowań po perfumach.

- Zawody statków. Z papieru lub kory możemy zrobić maleńkie stateczki, którymi możemy się bawić np. w wannie lub przy stole.

- Dmuchanie na zawieszone na nitkach małe elementy.( Również staramy się różnicować siłę wydechu ).

- ,, Kołysanie’’ misia. Dziecko kładzie się na plecach na płaskiej powierzchni. Na brzuchu kładziemy małą maskotkę. Zadaniem dziecka jest nabranie powietrza do brzucha ( przepony ) i wypuszczenie tak, aby miś się kołysał.

 

Ćwiczenia fonacyjne:

 

- Zabawy w naśladowanie zwierząt. Z pomocą książki możemy naśladować zwierzęta, bawić się w zgadywanki ,, Jakie to zwierzę’’ i zadawać podchwytliwe pytania na myślenie np. ,, Idzie baran, za nim koza a na końcu kot. Jakie odgłosy wydają ?

- Wierszyki dźwiękonaśladowcze, np. ,, Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce ? KLE KLE. Co mówi żaba, dgy bocianów tłum ? KUM, KUM,KUM. Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał ? MIAU, MIAU, MIAU. Co mówi kura, gdy znosi jajko ? KO, KO, KO. Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku ? KUKURYKU. Co mówi koza, gdy jeść jej się chce ?ME, ME, ME. Co mówi krowa, gdy jej brak tchu ? MU, MU, MU. Co mówi pies, gdy kość zjeść by chciał ? HAU, HAU,HAU. Co mówi baran, gdy spać mi się chce ? BE, BE, BE. Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce ? NIC ! PRZECIEŻ RYBY GŁOSU NIE MAJĄ.

- Naśladowanie śmiechu różnych ludzi. Mężczyzna – głośne ,, hohohoho’’. Kobieta – o średnim natężeniu ,, hahahaha’’. Staruszka – cichutko ,,hehehehe’’. Chłopcy – hałaśliwy ,, hahahaha’’.

- Śpiewanie samogłoskowych kołysanek lalkom i misiom - na melodię ,, Kotki dwa’’ śpiewamy tylko aaaaaaaaaa lub mruczymy ,, mmmmmm’’.

 

Karty pracy dla chętnych.

Pokoloruj pomieszczenia w domu.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/gv_wi2rgYMP7kWdSVnU9IMqbYyh2n9xCRMQOZxr3YE3fy5abm3vOAu-y1maRhFSb480mhyauMGOxAd47wyIM-wyYweEvleW_Pe92tSj9pGE

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQk2EgEYMr7wKhK89xDMbqy493xFUXNoSPv4XaNiWInJ9PyqShP&usqp=CAU

https://www.superkid.pl/uploads/kolorowanki-dla-maluchow/pomieszczenia-w-domu/kolm-4.jpg

 

Miłej zabawy i do zobaczenia 

21.05.2020 r. - zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

 

Dzień dobry kochani!!! Witamy Was bardzo serdecznie i zapraszamy na zajęcia! Dzisiaj pobawimy się troszkę z matematyką a później poćwiczymy. Miłej zabawy!

 

Zajęcia z zakresu rozwijania pojęć matematycznych – łączenie w pary. Po wydrukowaniu karty pracy (link poniżej) zadaniem dzieci będzie połączenie w pary takich samych kotków.

https://pl.pinterest.com/pin/849632285930817689/

 

Matematyczne wyliczanka :

 

Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.

 

Zabawa „Odliczanie 1-2-3”

 

Przebieg: Dobieramy się w parę z dzieckiem. Liczymy do 3 naprzemiennie, raz jedna osoba raz druga. Następnie zamiast wypowiadania liczb, wprowadzamy gesty i kolejno je wykonujemy: 1 – klaśnięcie 2 – podskok 3 - skłon Na końcu liczymy „gestami” bez używania słów.

 

Zabawy ruchowe

Wyścig żółwi :

 

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

Przeprawa przez rzekę :

 

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

 

Propozycje popołudniowych zajęć:

Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
 
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
 
Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
 
Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem:  „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?
 
 
Pozdrawiamy :)