16.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Dzień dobry Maczki, Szafirki, Stokrotki i Tuptusie w ten piękny, słoneczny dzień!

Promyki słońca budzą Wasze zaspane buzie? To dobrze, czas wstać i dołączyć do nas do zabawy i nauki! Zapraszamy!!!

Mądre główki do Robota! - Szkolne Blogi

Dzieciaki, dziś dzień rozpoczynamy piosenką Majki Jeżowskiej „Na plaży”. Posłuchajcie, zatańczcie wesoło i zobaczcie, jak możemy się bawić na plaży.

Obrazki Animowane Gify - Obrazki Gallery

https://www.youtube.com/watch?v=k-AOW_76luU

 

Zabawa – opowieść ruchowa „Na plaży” według Małgorzaty Markowskiej. Summer Beach GIF (With images) | Plaża, Deszcz

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce.(Dziecko biega w jednym kierunku). Latawce unoszą się wysoko na wietrze.(Dziecko wznosi ramiona do góry). Teraz opadają w dół. (Dziecko wyciąga ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dziecko siada skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dziecko powoli podnosi się do stania i kontynuowania biegu).

Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy.

Słuchanie nagrania odgłosu fal morskich uderzających o plażę (szumu morza).

Zdjęcia i animowane gify z Fale ~ Gifmania

https://www.youtube.com/watch?v=E29TkWp8PGI

Czego odgłosu słuchaliście?

Czy ten odgłos był przyjemny?

Pokażcie rękami, jak porusza się fala.

Proszę dokończcie zdania: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo...

 Nadmorska plaża.

Aby bawić się piaskiem nie trzeba wybierać się na plażę. Wystarczy zaopatrzyć się w naczynie, w które nasypiemy czysty piasek lub jego odpowiednik kaszę manną. Najlepiej sprawdzi się tacka, lub płaskie naczynie. Żeby rysować na piasku potrzebny jest oczywiście piasek (najlepiej sprawdzi się kwarcowy, ze względu na trwałość rysunku), ale każdy jego odpowiednik będzie dobry ponieważ każdy będzie miał walory sensoryczne. Do rysowania piaskiem możecie wykorzystać różne akcesoria, ale najlepiej sprawdzą się palce i dłonie bo to głównie o ich stymulację chodzi.

Praca plastyczna 

kolorowy piasek, pędzel, klej, kartka.

Podczas słuchania nagrania piosenki dzieci wykonują nadmorski pejzaż. Składają kartkę na pół i układają pionowo przed sobą. Malują klejem linie faliste na górnej połowie kartki i posypują niebieskim piaskiem. Drugą część kartki zamalowują klejem i posypują żółtym piaskiem. Po wyschnięciu łączą obrazki w długi nadmorski brzeg i zawieszają wzdłuż ściany w sali lub na korytarzu przedszkolnym.

Możecie stworzyć także obrazek plaży. Praca o różnych technikach. Możecie połączyć piasek, farby, bibułę. Całkowita dowolność. Do pracy możecie dołączyć dekoracje w postaci muszelek, drobne kamyczki, wszystko co skojarzy Wam się z plażą i morzem.

Kreatywne zabawy dla dzieci z wykorzystaniem piasku - Moje Dzieci ...  

Kolorowy piasek możemy wykonać samodzielnie, wykorzystując sól kuchenną i kolorową kredę tablicową. Kredę wcieramy w rozsypaną sól aż do momentu uzyskania żądanego natężenia koloru.

 

Możecie także przynieść garstkę piasku z pobliskiej piaskownicy i go wykorzystać do swej pracy.

Zabawa kolorami – Kolory lata.

Kartki w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach.

Rodzic rozkłada kartki w kolorach podstawowych, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie dobiera odcienie do danego koloru i je nazywa, kończąc wypowiedź rodzica, np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.

 

Po południu:

 

Zabawa Gdzie pojedziemy na wakacje?

Przygotowujemy kostkę z obrazkami: gór, morza, jeziora, wsi, palm, miasta. Dzieci rzucają kostką, określają, co ona wskazała i układają zdanie na ten temat.

Pokoloruj przedmioty, które możesz zabrać na plażę.

http://knp-ogrodek.pl/files/802/kartapracyplaza.png

Ćwiczenia oddechowe, są bardzo ważne!

https://youtu.be/5IuNWLnfwYU

 

Bajka edukacyjna „Bezpieczeństwo na plaży”Jak zostac członkiem WOPR Dąbrowa Górnicza · Wodne Ochotnicze ...

 

Każdy lubi zabawy nad morzem, miło się popluskać i miło spędzić czas z rodziną...ale co warto mieć na uwadze? 

https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

 

Miłego dnia nasze zuchy!

Bawcie się dobrze!

 

Pozdrawiamy!

Konkurs z Królem Maciusiem - Konkursy - Forum

Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego

Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 czerwca 2020 r.

dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, wydane na podstawie art. 8a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59, oraz z 2020 r. poz. 322, 374 i 567)

 

Organizacja opieki w podmiocie:

A. Instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

  • Grupa dzieci wraz z opiekunem powinna przebywać w wyznaczonej i stałej sali(zalecenia dotyczące spożywania posiłków poniżej). W jednej sali mogą przebywać trzy 8-osobowe grupy dzieci wraz z opiekunem. Zaleca się umieszczenie przegrody uniemożliwiającej dzieciom i opiekunom z trzeciej grupy kontakt z pozostałymi grupami.

  • Do grupy dzieci przyporządkowani są ci sami opiekunowie.

  • Minimalna przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci w sali nie może być mniejsza niż 2,5 m2 na 1 dziecko i każdego opiekuna*.

*Do przestrzeni tej nie wlicza się pomieszczenia/ń kuchni, zbiorowego żywienia, pomocniczych (ciągów komunikacji wewnętrznej, pomieszczeń porządkowych, magazynowych, higienicznosanitarnych – np. łazienek, ustępów). Nie należy sumować powierzchni sal dla dzieci i przeliczać łącznej jej powierzchni na limit miejsc. Powierzchnię każdej sali wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów w niej się znajdujących.

B. Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkole podstawowej i inne formy wychowania przedszkolnego

  • Jedna grupa dzieci powinna przebywać w wyznaczonej i stałej sali (zalecenia dotyczące spożywania posiłków poniżej).

  • Do grupy przyporządkowani są ci sami opiekunowie.

  • W grupie może przebywać do 16 dzieci. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2.

  • Minimalna przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci w sali nie może być mniejsza niż 3 m2 na 1 dziecko i każdego opiekuna*.

* Do przestrzeni tej nie wlicza się pomieszczenia/ń kuchni, zbiorowego żywienia, pomocniczych (ciągów komunikacji wewnętrznej, pomieszczeń porządkowych, magazynowych, higienicznosanitarnych – np. łazienek, ustępów). Nie należy sumować powierzchni sal dla dzieci i przeliczać łącznej jej powierzchni na limit miejsc. Powierzchnię każdej sali wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów w niej się znajdujących.

Organizacja opieki w podmiocie A i B:

  • W sali, w której przebywa grupa należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować (np. pluszowe zabawki). Jeżeli do zajęć wykorzystywane są przybory sportowe (piłki, skakanki, obręcze itp.) należy je dokładnie myć, czyścić lub dezynfekować.

  • Dziecko nie powinno zabierać ze sobą do placówki i z placówki niepotrzebnych przedmiotów lub zabawek.

  • Należy wietrzyć sale co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.

  • Należy zapewnić taką organizację pracy, która uniemożliwi stykanie się ze sobą poszczególnych grup dzieci (np. różne godziny przyjmowania grup do placówki, różne godziny zabawy na dworze).

  • Opiekunowie powinni zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni podmiotu, wynoszący min. 1,5 m.

  • Personel kuchenny nie powinien kontaktować się z dziećmi oraz personelem opiekującym się dziećmi.

  • Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający dzieci do/z podmiotu mają zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników podmiotu jak i innych dzieci i ich rodziców wynoszący min. 2 m.

  • Rodzice mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie do przestrzeni wspólnej podmiotu,
    z zachowaniem zasady – 1 rodzic z dzieckiem/dziećmi lub w odstępie od kolejnego rodzica z dzieckiem/dziećmi 2 m, przy czym należy rygorystycznie przestrzegać wszelkich środków ostrożności (min. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).

  • Do podmiotu może uczęszczać wyłącznie dziecko zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.

  • Dzieci do podmiotu są przyprowadzane/ odbierane przez osoby zdrowe.

  • Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych nie wolno przyprowadzać dziecka do podmiotu.

  • Należy ograniczyć przebywanie osób trzecich w placówce do niezbędnego minimum, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (min. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe).

  • Należy zapewnić sposoby szybkiej komunikacji z rodzicami/opiekunami dziecka.

  • Rekomenduje się zakup termometru, najlepiej bezdotykowego (minimum 1 termometr na podmiot) – dezynfekcja po użyciu w danej grupie. W przypadku posiadania innych termometrów, niż termometr bezdotykowy, konieczność jego dezynfekcji po każdym użyciu.

  • Należy uzyskać zgodę rodziców/opiekunów na pomiar temperatury ciała dziecka jeśli zaistnieje taka konieczność, w przypadku wystąpienia niepokojących objawów chorobowych.

  • Jeśli dziecko manifestuje, przejawia niepokojące objawy choroby należy odizolować je w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania dziecka z podmiotu.

  • Zaleca się korzystanie przez dzieci z pobytu na świeżym powietrzu, , przy zachowaniu wymaganej odległości od osób trzecich,- optymalnie na terenie podmiotu, a gdy nie ma takiej możliwości, wyjście na pobliskie tereny rekreacyjne.

  • W przypadku korzystania przez grupę z placu zabaw poza terenem danego podmiotu zaleca się korzystanie z niego przez dzieci z jednej grupy, po uprzednim czyszczeniu z użyciem detergentu lub dezynfekowanie sprzętów/ przedmiotów, do których dzieci będą miały dostęp.

  • Sprzęt na placu zabaw lub boisku, należącym do podmiotu, powinien być regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany, jeśli nie ma takiej możliwości należy zabezpieczyć go przed używaniem.

Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni

  • Przed wejściem do budynku należy umożliwić skorzystanie z płynu dezynfekującego do rąk oraz zamieścić informację o obligatoryjnym dezynfekowaniu rąk przez osoby dorosłe, wchodzące do podmiotu.

  • Należy dopilnować, aby rodzice/opiekunowie dezynfekowali dłonie przy wejściu lub zakładali rękawiczki ochronne oraz zakrywali usta i nos.

  • Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robiły to dzieci, szczególnie po przyjściu do podmiotu, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza, po skorzystaniu z toalety.

  • Rekomenduje się monitoring codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatury, włączników.

  • Przeprowadzając dezynfekcję należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń, przedmiotów, tak aby dzieci nie były narażone na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.

  • Personel opiekujący się dziećmi i pozostali pracownicy w razie konieczności powinni być zaopatrzeni w indywidualne środki ochrony osobistej – jednorazowe rękawiczki, maseczki na usta i nos, a także fartuchy z długim rękawem (do użycia np. do przeprowadzania zabiegów higienicznych u dziecka – adekwatnie do aktualnej sytuacji).

  • Zaleca się wywieszenie w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych plakatów z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje.

  • Należy zapewnić bieżącą dezynfekcję toalet.

Gastronomia

  • Należy wyłączyć źródełka i fontanny wody pitnej, zapewnić korzystanie z innych dystrybutorów przez dzieci pod nadzorem opiekuna; zalecenia higieniczne w przypadku innych dystrybutorów wody zostały wskazane na stronie internetowej GIS.

  • Przy organizacji żywienia (stołówka, kuchnia) w instytucji, obok warunków higienicznych wymaganych przepisami prawa odnoszących się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo wprowadzić należy zasady szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników, w miarę możliwości odległość stanowisk pracy, a jeśli to niemożliwe – środki ochrony osobistej, płyny dezynfekujące do czyszczenia powierzchni i sprzętów. Szczególną uwagę należy zwrócić na utrzymanie wysokiej higieny, mycia i dezynfekcji stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców.

  • Korzystanie z posiłków musi być bezpieczne, w miejscach do tego przeznaczonych, w tym rekomenduje się zmianowe wydawanie posiłków, czyszczenie blatów stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu, w temperaturze minimum 60OC lub je wyparzać.

  • Od dostawców cateringu należy wymagać pojemników i sztućców jednorazowych.

Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u personelu podmiotu

  • Do pracy w podmiocie mogą przychodzić jedynie zdrowe osoby, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.

  • W miarę możliwości nie należy angażować w zajęcia opiekuńcze pracowników i personelu powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi.

  • Należy wyznaczyć i przygotować (m.in. wyposażenie w środki ochrony i płyn dezynfekujący) pomieszczenie lub wydzielić obszar, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku zdiagnozowania objawów chorobowych.

  • Należy przygotować procedurę postępowania na wypadek zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19, która powinna uwzględniać minimum następujące założenia:

    1. Pracownicy/obsługa podmiotu powinni zostać poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.

    2. Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach gis.gov.pl lu

https://www.gov.pl/web/koronawirus, a także obowiązujących przepisów prawa.

    1. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć go od pracy. Należy wstrzymać przyjmowanie kolejnych grup dzieci, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.

    2. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.).

    3. Należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.

    4. Zaleca się przygotowanie i umieszczenie w określonym miejscu (łatwy dostęp) potrzebnych numerów telefonów, w tym stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.

  • Rekomenduje się ustalenie listy osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach podmiotu, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

  • Zawsze, w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej w celu konsultacji lub uzyskania porady.

 

Główny Inspektor Sanitarny
Jarosław Pinkas

Uwaga Rodzice!

Drodzy Rodzice!

Wiemy, że zawsze możemy liczyć na Waszą pomoc i mamy nadzieję, że tym razem też nas nie zawiedziecie.

Kochani! Waszej pomocy potrzebuje nasz przedszkolak.Polduś to wspaniały, mądry, sympatyczny chłopczyk a przede wszystkim „wulkan energii”, który w obliczu ciężkiej choroby ostrej białaczki limfoblastycznej musi stawić czoło bezwzględnej diagnozie.

Prosimy Was kochani o dołączenie do grupy licytacyjnej (link poniżej) oraz udostępnianie tej wiadomości jak najszerszemu gronu,liczy się każdy grosz!

https://www.facebook.com/groups/542093416480024/

 

https://pomagam.pl/poldus

 

cover photo, Obraz może zawierać: 1 osoba, dziecko, zbliżenie i tekst

Halina Cydzik

                                                                           Dyrektor Przedszkola Publicznego nr 51