25.05.2020 r.- zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

 

Witamy Was kochani !

Rozpoczynamy nowy tydzień a z nim nowe propozycje zajęć i zabaw !

Zapraszamy do wspólnej zabawy !

1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt.:,, Podwórko’’.

Rozwój mowy. Kształcenie opowiadania treści wiersza własnymi słowami.

Wiemy doskonale, że uwielbiacie zabawy na placu zabaw. Na pewno wielu z Was już skorzystało z zabawy na świeżym powietrzu po dłuższej przerwie. Oczywiście pamiętajcie cały czas o zachowaniu ostrożności !

Posłuchajcie wierszyka ( o odczytanie poprosimy rodzica ):

,, Podwórko’’

Na naszym podwórku wspaniała zabawa.

Jest ławka, huśtawka i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka i wiele foremek.

Są piłki, skakanki, czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.

Po wysłuchaniu wierszyka spróbujcie odpowiedzieć na pytania ( odczytane przez rodzica):

  • Co znajduje się na podwórku?

  • Co robimy na podwórku?

  • Jakie są wasze ulubione zabawy na placu zabaw?

Proponujemy, abyście spróbowali narysować podwórko przedstawione w wierszyku. Zwróćcie uwagę, jakie sprzęty, zabawki zostały wymienione oraz o jakich kolorach jest mowa. Prosimy rodziców o zrobienie zdjęć Waszych prac i przesłanie na naszego maila.

2. Zabawa ruchowo – naśladowcza ,, Zabawy na podwórku”.

Fototapeta Śliczne szczęśliwy cartoon dzieci bawiące się na placu ...

(fot. https://pixers.pl/fototapety/sliczne-szczesliwy-cartoon-dzieci-bawiace-sie-na-placu-zabaw-na-podworku-63416361)

Rozruszanie, pobudzenie organizmu do intensywniejszego funkcjonowania. Kształcenie kreatywności. Rozwój ogólnej sprawności ruchowej.

Przebieg zabawy:

Dziecko naśladuje zabawy na podwórku, na hasło – nazwy zabaw podane przez rodzica. np:

- jazda na rowerze,

- budowanie z piasku,

- bieganie,

- wchodzenie po drabince,

- bujanie się na huśtawce,

- skakanie przez skakankę,

- rysowanie kredą po chodniku,

- kręcenie hula hop,

- gra w piłkę,

- zjeżdżanie na zjeżdżalni itp.

 

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie:

3. Zabawy naszych rodziców – zabawa ruchowa ,, Ciuciubabka’’.

Kształcenie orientacji przestrzennej. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

W tym tygodniu zapoznamy was z niektórymi zabawami z lat dziecięcych waszych mamuś, tatusiów a nawet dziadków. Oto jedna z nich. Nazywa się ,, Ciuciubabka’’. Rodziców prosimy o przypomnienie sobie jej zasad i pobawienie się w nią razem ze swoją pociechą.

Ciuciubabkę można wykorzystać do wspólnego spędzania czasu w gronie rodziny na świeżym powietrzu albo zaproponować ją dzieciom podczas imprezy np. urodzinowej w domu. Gwarantujemy mnóstwo śmiechu i radości. Pamiętajcie, żeby zadbać o bezpieczne otoczenie. Z zasłoniętymi oczami łatwo się o cos potknąć lub na coś wpaść. Dlatego, albo przygotujcie przestrzeń do zabawy w domu, albo grajcie na otwartym terenie.

Przebieg zabawy:

Co jest potrzebne?

Szalik lub chustka, którą trzeba zawiązać na głowie ciuciubabki tak, aby zasłonić jej oczy. Liczba osób: im więcej, tym lepiej ! Najfajniejsza zabawa zaczyna się od 3-4 osób w górę. Gdzie grać? Wszędzie, a najlepiej na dworze lub w dużym, niezagraconym pomieszczeniu. Czas gry: do znudzenia. Można rozegrać tyle rund, ile się chce. I nie trzeba patrzeć na zegarek. Zasady gry : dziecko, które jest ciuciubabką, stoi z zawiązanymi oczami. Jedna osoba okręca je dookoła i pyta: Ciuciubabko, na czym stoisz? Na beczce. A co w tej beczce ? Kapusta i kwas. No to , Ciuciubabko, łap nas! Pozostali poruszają się na ograniczonym terenie, zaczepiając Ciuciubabkę. Kogo ona złapie i rozpozna, ten gra jej rolę.

 

4. ,, Zabawa z piłką’’. Ustawianie piłki względem siebie według poleceń rodzica.

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

Przebieg zabawy:

Dziecko trzyma w rękach piłkę. Ustawia ją względem siebie według poleceń rodzica:

- połóż piłkę przed sobą,

- połóż piłkę za sobą,

- połóż piłkę na kolanie,

- połóż piłkę między nogami,

- połóż piłkę obok siebie itp.

Na koniec ustawcie na środku jakikolwiek pusty pojemnik ( taki, aby zmieściła się w nim piłka). Rzucajcie piłką 5 razy. Starajcie się wcelować piłkę do pojemnika. Podajcie liczbę trafień . Powodzenia !

5. Ćwiczenia graficzne ,, Piłki’’.

Kształcenie kreatywności. Rozwój sprawności manualnych.

Przebieg zabawy:

Dziecko dostaje kartkę z pięcioma kołami – piłkami ( narysowanymi przez rodzica ). Używając kredki tylko w jednym kolorze, dziecko ma pokolorować koła - piłki tak, żeby każda była inna.

 

6. Karty pracy dla chętnych - ,, Na moim podwórku’’

Pokoloruj plac zabaw:

Dzieci zjeżdżają ze zjeżdżalni Kolorowanka

 

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/dzieci-zjezdzaja-ze-zjezdzalni

Park Coloring Pages

 

https://www.pinterest.co.uk/pin/353603008242683551/

 

 

 

Miłej zabawy!

Do jutra!

 

 

22.05.2020 r.- zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (grupa IV, V oraz filia przedszkola).

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie! Co u Was słychać? Koniecznie dajcie znać nam na maila. Tymczasem zapraszamy Was na piątkowe zajęcia – 22.05.2020r. Czekamy na zdjęcia waszych prac! Pozdrawiamy

Temat tygodnia: Moja rodzina.

Piątek:

1. Scenki rodzajowe ,,W mojej rodzinie”. Wcielanie się w swoją mamę lub tatę. Wykonywanie

ich zawodów, scen z życia domowego. Rozróżniają i potrafią wskazać, jakie role pełnią

w rodzinie poszczególni jej członkowie.

 

2. Ćwiczenia gimnastyczne:

  • Ćwiczenie równowagi ,,Rysujemy obrazek dla mamy i taty". Dziecko stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian prawą i lewą nogą.

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Myjemy z tatą samochód”. Dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

  • Ćwiczenie ożywiające ,,Rodzinna wycieczka rowerowa". Dziecko biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.

  • Ćwiczenie uspokajające ,,Mama i tata". Dziecko maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki Mama i tata kochają nas, na słowo nas zatrzymują się i klaszczą w dłonie; Mamai tata mają dla nas czas – na słowo czas zatrzymują się i klaszczą w dłonie.

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie

Na początek naszych popołudniowych propozycji proponujemy Wam quiz - ,, Czy znasz swoją mamę?’’

 Dorosły czyta pytania-dziecko odpowiada.

  1. Jaki program telewizyjny ogląda twoja mama?

  2. Jaki jest kolor oczu twojej Mamy?

  3. Jaką potrawę najbardziej lubi twoja mama?

  4. Ulubione zajęcie mojej mamy to…?

  5. Jakie ciasto, twoim zdaniem, udaje się mamie najbardziej?

  6. Jak mama odpoczywa?

  7. W jakiej pracy domowej najczęściej pomagasz mamie?

Czy znaliście odpowiedzi na wszystkie pytania? Jeżeli tak, znacie wasze mamy bardzo dobrze !

Zabawa ,, Pomocna dłoń’’. Odczytanie listu Skrzata do dzieci. Uświadomienie, że miłość, szacunek , wzajemna pomoc i troska jest podstawą szczęśliwej rodziny. Ciekawe jesteśmy, w jaki sposób pomagacie swoim mamom? W jaki sposób sprawiacie przyjemność swoim bliskim? Otrzymałyśmy dziś list od Skrzata skierowany do was. Bardzo prosimy rodzica o odczytanie wam tego listu.

List do skrzata

Drogie dzieci !

Znam wasze mamusie. Bardzo je lubię. Martwi mnie jednak ich ciężka praca. Chętnie bym im pomógł, ale jestem już stary i słaby. Wy, natomiast, możecie wykonać pewne prace w domu, aby waszym mamusiom było lżej. Proponuję, abyście wykonali taką pomocną dłoń, która będzie przypominała wam o waszych obowiązkach domowych. Liczę na was dzieciaki !

Skrzacik

Teraz prosimy wszystkie dzieci o odrysowanie swojej dłoni na kartce i wypisaniu (z pomocą rodzica ) na poszczególnych palcach waszych zobowiązań ( w jakich czynnościach będziecie pomagać ). Taką pomocną dłoń powieście w widocznym miejscu. Będzie wam ona przypominać o waszych domowych obowiązkach.

Słuchanie piosenki ilustrowanej filmem pt.:,, Piosenka o sprzątaniu domu’’- Mała Orkiestra Dni Naszych. Doskonalenie uważnego słuchania tekstu. Uświadomienie odpowiedzialności za wspólne ognisko domowe. Wdrażanie do wykonywania stałych prac domowych.

Proponujemy wam teraz, abyście włączyli poniższy link z piosenką o sprzątaniu domu i przy wesołej muzyce posprzątali ,np. swój pokój. Gwarantujemy, że mama będzie baaardzo zadowolona ! Link: https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

Zabawa ruchowa pt.:,, Skocz do maty!’’ W gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające start, metę i możemy zaczynać. Ustawiamy zawodników przy pierwszej linii. Każdy z nich rzuca kostką i skacze tyle razy, ile oczek wyrzucił. Powtarzamy to, aż ktoś przekroczy linię mety ! Prawda, że proste?

Film –Zabawy z muzyką w domu dla 5-6 latka. Rozbudzenie zainteresowań muzycznych, aktywności ruchowej.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o&t=95s

 

Karta pracy dla chętnych:

  • Wytnij postacie i wklej we właściwe miejsca.

https://blizejprzedszkola.pl/cache/cache_img_miesiecznik/193/drzewo-pewnej-rodziny-pd-193-2785.pdf.jpg

Miłej zabawy i do zobaczenia

 



22.05.2020 r.- zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

Witamy Was dzieciaczki kochane! Dziś już piątek więc jutro i pojutrze leniuchowanie, tymczasem dzisiaj zapraszamy na kolejne zajęcia! Życzymy miłego dnia skarby!

 

1.Zajęcia społeczno –emocjonalne -Jak wyrażamy nasze uczucia”

Zabawa I - rozpoznaj i nazwij, jakie uczucia wyrażają buźki -można przygotować buźki na lizakach(lub narysować je na kartkach papieru) które rodzic kolejno podnosi . Zadaniem dziecka będzie rozpoznać emocje przedstawione na buźkach.

Zabawa II - Jak wyrażamy uczucia? Rodzic podnosi lizak z buźką, dzieci wyrażają uczucie w dowolny sposób. Zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ekspresji dzieci. Podkreślenie faktu, że każde z nich ma prawo do swojego sposobu wyrażania emocji (bez krzywdzenia innych). Zadanie: pokażcie, jak wy wyrażacie uczucia, które przedstawione są na lizakach.

Zabawa III - Zabawa „Pokaż…” — Zadanie: pokaż nogą — jestem zła, całym ciałem — strach, głową — cieszę się itp.

Zabawa IV - Zabawa „Pokaż…” — Zadanie: pokaż nogą — jestem zła, całym ciałem — strach, głową — cieszę się itp.

Zabawa V - Rysowanie swoich uczuć. Zadanie: jak się teraz czujesz. Na kartce narysuj swoją minę. W przypadku minek smutnych lub złych warto zapytać dyskretnie o powód.

 

Zabawy ruchowe:

Tor przeszkód:

Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać!

Poszukiwacze skarbu:

Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować normalnie lub eksperymentalnie (tu podpowiedź jak) mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!