Język angielski w przedszkolu.

Good morning everyone! Dzień dobry wszystkim!

Subah Morning GIF - Subah Morning Gm - Discover & Share GIFs ...

Zapraszam na angielski wszystkie super przedszkolaki!

Na początek dobrze Wam znana zabawa na rozgrzewkę „We all fall down” Zaproście rodziców lub rodzeństwo do zabawy!

Co powiecie na naukę słówek z serii „ My toys” – moje zabawki?

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Przysusze » 2019 » marzec

Tak myślałam ,że ten temat bardzo Wam się spodoba!

Posłuchajcie, popatrzcie i powtarzajcie:

 

Słówka do nauki na pamięć :

Oraz karta pracy dla Was:

https://pl.pinterest.com/pin/567242515548579227/

 

Miłej nauki! Bye bye!

Bye Bye GIFs | Tenor

16.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (gr IV,V i filia przedszkola)

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie wraz z Rodzicami!

 

To już wtorek i kolejny piękny dzień zbliżający nas do rozpoczęcia lata - za 5 dni i wakacji – za 10 dni. Dzisiaj będziemy mówić o podróżowaniu dawniej i dzisiaj.

Rozwiązywanie zagadek słownych o różnych środkach lokomocji czytanych przez Rodziców.

 

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

 

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

 

Ma maskę, a pod nią konie, cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

 

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

 

Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?

Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach różnych pojazdów (podanych niżej) wymienianych przez Rodzica. Dokonuje ich syntezy (łączenia) i odgaduje nazwy różnych pojazdów:

np. rak, oko, walizka, ekran, ręka – rower;

sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;

miś, okulary, tort, obraz, rower – motor;

spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.

 

Poznawanie sposobów podróżowania człowieka dawniej i obecnie - wzbogacanie słownictwa, dostrzeganie znaczenia urządzeń technicznych ułatwiających podróżowanie.

 

NOWE PRZYGODY OLKA I ADY Tablice - tablica 30 str. 5

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-tablice.pdf

 

Porozmawiajmy o podróżach. − Co to jest podróżowanie? (dziecko próbuje wyjaśnić to pojęcie).

Tak. Podróżowanie to odbywanie podróży do jakiegoś miejsca. Ludzie od dawna odbywali podróże w celu odwiedzania odległych miejsc. W dawnych czasach odbywali podróże pieszo, konno, żaglowcami. Chcieli poznawać nowe, nieznane miejsca.

 

Popatrzcie na portret Krzysztofa Kolumba (Rodzic pokazuje na tablicy) i zdjęcie przedstawiające jego żaglowiec. Krzysztof Kolumb, to włoski żeglarz i podróżnik, szukając drogi do Indii przypadkowo odkrył nowy kontynent – Amerykę. Myśląc, że dotarł do Azji, nowoodkryte ziemie nazwał Indiami Zachodnimi, a ich mieszkańców Indianami. Kolumb przeprowadził cztery wyprawy morskie, podczas których odkrywał coraz to większe tereny Ameryki.

 

Pozostałe zdjęcia na tablicy przedstawiają przyrządy ułatwiające podróżowanie: lunetę, busolę, kompas, sekstant, cyrkiel nawigacyjny, a także mapę, balon podróżniczy, samoloty płatowce, postać Marka Kamińskiego – polskiego polarnika, podróżnika, który jako pierwszy zdobył oba bieguny Ziemi w ciągu jednego roku.

 

Nawigacja – określanie położenia i drogi do celu dla ludzi, statków, pojazdów lądowych i innych przemieszczających się obiektów.

Luneta – służy do powiększania odległych obrazów.

Busola – urządzenie nawigacyjne służące do wyznaczania kierunku.

 

Kompas – przyrząd nawigacyjny służący do wyznaczania kierunku.

  Sekstant – kątomierz lusterkowy, optyczny przyrząd nawigacyjny stosowany w żeglarstwie, służący do mierzenia wysokości ciał niebieskich nad horyzontem.

Cyrkiel nawigacyjny – inaczej przenośnik nawigacyjny – to jeden z nawigacyjnych przyborów służący do mierzenia odległości na mapie przez porównanie długości odcinka zawartego między końcami ramion cyrkla z podziałką mapy.

 

Rozmowa na temat współczesnych sposobów podróżowania.

A czym Wy podróżujecie z Rodzicami? (swobodne wypowiedzi dziecka)

Oglądanie filmu „Pierwszy lot samolotem w kilku krokach”. Rodziców prosimy o przeczytanie napisów.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=A3_34-QXFxE&feature=emb_title

 

Rozmowa na temat filmu.

− Co musi zrobić pasażer przed odlotem samolotu i co musi mieć przy sobie? (musi stawić się w sali odlotów z imiennym biletem w celu odprawy celnej)

− Na czym polega odprawa celna? (na sprawdzeniu dokumentów: paszportu, biletu, bagażu i oddania go do luk bagażowych oraz przejściu pasażera przez bramki wykrywające metale)

− Co to jest paszport? (dokument, który potwierdza tożsamość i obywatelstwo; z paszportem można podróżować za granicę, również do krajów, które nie należą do Unii Europejskiej)

− Czym pasażerowie przemieszczają się do samolotu? (przechodzą specjalnym rękawem lub dojeżdżają specjalnym samochodem lub autobusem)

− Co należy wyłączyć w samolocie? (telefony, urządzenia elektroniczne)

− Co robi pasażer po przylocie do danego miejsca? (przechodzi do sali przylotów i odbiera swój bagaż z taśmy bagażowej).

 

Zabawa ruchowa „Gdzie poruszają się te pojazdy?”.

Dziecko porusza się po pokoju w rytm wygrywany na dowolnym instrumencie. Podczas przerwy w grze Rodzic wymienia nazwy różnych środków lokomocji.

Jeśli te środki poruszają się po lądzie, dziecko przykuca;

jeśli w powietrzu – stoi na palcach z rękoma wyciągniętymi w górę;

 

jeśli po wodzie – kładzie się na brzuchu i naśladuje pływanie, np. żabką.

Nauka piosenki „Przyszło lato”.

Słuchajcie piosenki w wykonaniu polskich aktorów - Piotra Fronczewskiego i Joanny Trzepiecińskiej. Za pierwszym razem naśladujcie przy niej różne sposoby podróżowania: rowerem, samochodem, pociągiem, samolotem, łódką itd. Za drugim razem pokażcie ruchem różne wakacyjne zajęcia i zabawy występujące w piosence, np. budowanie zamku z piasku, zbieranie grzybów, łowienie ryb itd.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

„Przyszło lato” – tekst piosenki sł. Marek Bartkowicz, muz. Robert Obcowski

 

Ref: Przyszło lato, przyszło lato.

Co wy na to, co wy na to?

Ja wyjadę na Mazury.

Ja nad morze, albo w góry.

 

1. Wybuduję zamek z piasku.

A ja sobie gdzieś do lasku  

pójdę z kimś, a może z nikim

po prześliczne borowiki.

Bo ja lubię zbierać grzyby.

A ja wolę łowić ryby

z moim dziadkiem albo tatą.

Przez calutkie nawet lato.

 

Ref: Przyszło lato, przyszło lato…

 

2. Ja pojadę na kajaki,

żeby obserwować ptaki.

Będę kąpał się w jeziorze.

Ja na piasku się położę.

Już od dawne o tym marzę,

że pojadę gdzieś na plażę,

do Szczecina lub gdzieś dalej,

bo tam bardziej się opalę.

 

Ref: Przyszło lato, przyszło lato…

 

3. Będę bawił się latawcem

Będę szaleć na huśtawce

Ja poleżę na hamaku

i posłucham śpiewu ptaków.

No bo latem wszystkie ptaki

robią zawsze rwetes taki

że to właśnie dzięki ptakom

wszyscy wiemy, że już lato

 

Ref: Przyszło lato, przyszło lato…

 

Zajęcia popołudniowe.

 

Zabawa konstrukcyjna „Pojazd przyszłości”.

Rozpuście wodze wyobraźni i z dowolnie wybranych klocków w domu zbudujcie prototyp pojazdu przyszłości. Przyślijcie fotkę tych nowoczesnych pojazdów na e-maile grupowe.

 

Słuchanie piosenki „Leci samolot”.

Odpowiedzcie na pytanie: Jakiego typu samoloty latają po naszym niebie? (odpowiedź: pasażerskie, transportowe, gaśnicze, biznesowe)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=VSh3Ql3bZ7o&feature=emb_title

 

Uzupełnianie kart pracy (dla chętnych):

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

str. 60 Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.

str. 62 Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.

str.66. Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane w obrazkach środków lokomocji.

 

Wykonanie samolotu strzałki z kartki papieru i zabawy zrobionym samolotem na powietrzu. Pomyślnych lotów.

 

https://www.youtube.com/watch?v=b385fkYM844

 

Oglądanie filmu „Lotnicza przygoda” z serii „Bolek i Lolek”.

Czego zapomniała Tola wyjeżdżając?

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=v939uihGkJc&feature=emb_title

 

Konkurs plastyczny „Moje przedszkole” sklep Maludas.pl

Zapraszamy na konkurs plastyczny z cennymi nagrodami organizowany przez maludas.pl.

W konkursie mogą wziąć udział grupy przedszkolne oraz indywidualnie dzieci do 7 lat.

Zachęcamy do narysowania lub namalowania pracy, której głównym tematem jest przedszkole i wspólne aktywności.

Można przedstawić wycieczkę, wyjście do kina, na spacer do parku, akademię przygotowaną pod okiem nauczycieli. A może drogę do przedszkola? Zapraszamy do namalowania swojego przedszkola, placu zabaw, czy nawet widoku z okna sali.

Termin trwania konkursu 1-22 czerwca 2020 r.

Aby wziąć udział w konkursie należy zapoznać się z regulaminem, pobrać formularz i prawidłowo wypełnić, a następnie przesłać razem z pracą i zgodami rodziców dzieci/dziecka, które przygotowały prace jako reprezentanci przedszkola na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Więcej informacji na stronie https://maludas.pl/konkurs

 

 

To już wszystko na dziś. Są super nowoczesne środki lokomocji. Ale chyba najlepszy jest nasz własny samochód, bo wszystko zmieści się do niego, nie ma ograniczeń wagowych, no i z najbliższą Rodziną. Nie ma lepszego towarzystwa. Serdecznie pozdrawiamy życząc miłego dnia Kochani.