18.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Dzień dobry Maczki, Szafirki, Stokrotki i Tuptusie!

Pora wstawać, zaczynamy z werwą dzień, niech uśmiechy zagoszczą na Waszych buziach i zostaną tam na cały dzień!

 

Zabawa muzyczno- ruchowa :„Ćwiczenia na wzmocnienie rąk”

Zdjęcia i animowane gify z Podnoszenie Ciężarów ~ Gifmania

https://youtu.be/FhGvyW-jUbE

 

Ćwiczenia gimnastyczne z kostką.

Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń z kostką. Poproście rodzica, aby pomógł ją Wam wyciąć i złożyć. Czas ją wziąć do ręki!

Zabawa polega na rzuceniu kostką i wykonaniu ćwiczenia przedstawionego na wylosowanej ilustracji. Kostka posłużyć Wam może w dowolnej chwili.

Już za 3 dni wakacje, tak więc może na jego powitanie nauczymy się piosenki!?

 

Piosenka B. Formy „Wakacje”

Nutki | Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 3 w Gliwicach

https://www.youtube.com/watch?v=ypI5INDdS78

 

1. Fale, morskie fale

i piasek na plaży,

o letniej zabawie

każdy przecież marzy.

Ref.: Lato, lato, lato

dzisiaj wita nas,

latem, latem, latem

miło spędzasz czas.

2. Góry, nasze góry

i pachnące lasy,

plecak zabieramy,

jedziemy na wczasy.

Ref.: Lato, lato…

3. Rzeki i jeziora

już na nas czekają,

wiosła i kajaki

na spływ zapraszają.

Ref.: Lato, lato…

 

Nauka refrenu piosenki Wakacje fragmentami, metodą ze słuchu.

Dzieci powtarzają za Rodzicem fragmenty tekstu. Potem nadal za Rodzicem śpiewają te fragmenty. Jeśli chcą, mogą na koniec zaśpiewać refren samodzielnie. Rodzic może poprosić, aby dziecko śpiewało refren z różnym natężeniem (głośno, cicho).

 

Aby utrwalić sobie piosenkę może ona lecieć w tle, podczas gdy Wy zajmujecie się innymi czynnościami, piosenka sama „wejdzie” Wam do głowy, nawet się nie zorientujecie :)

 

Morze, Jeziora, Baseny jest to coś co zawsze kojarzy nam się z dobrą zabawą i wakacjami, dla większości z nas zabawa w wodzie jest niesamowicie przyjemna...a co powiecie na zabawę wodą?

Zabawy badawcze z wodą

,,Co będzie pływać, a co nie?"

(do wykorzystania: dwa szklane pojemniki z ciepłą i zimną wodą, lekkie przedmioty -kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa i ciężkie przedmioty - drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk)

Dziecko dotyka najpierw ciepłej, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie (wniosek: lekkie przedmioty unoszą się na wodzie, a ciężkie - opadają na dno pojemnika)

,, Magiczny ziemniak”

Dziecko samo przygotowuje roztwór soli w jednej z dwóch szklanek i umieszcza w niej plaster ziemniaka. Dziecko zauważy, że w szklance z solą ziemniak pływa, a w samej wodzie tonie. Wnioski z doświadczenia – prawda czy fałsz. 1. W słonej wodzie ziemniak pływa? (prawda) 2. W wodzie bez soli ziemniak tonie? (prawda) WYJAŚNIENIE Ciecze – substancje płynne mają różny ciężar, mimo takiej samej objętości. Woda słona (morza i oceany) ma większy ciężar niż woda słodka (rzeki i jeziora). W słonej wodzie wszystko pływa lepiej.

Eksperymenty z wodą

Możemy pooglądać i spróbować wykonać samemu przy asyście rodzica.

Podziwiajmy jak zachowują się różne substancje w wodzie...

Jest to zajęcie uspokajające i cieszące oko :)

https://www.youtube.com/watch?v=xUXeYx7L3RQ

 

Po południe:

 

Coś co na pewno kojarzy nam się z początkiem lata...Truskawki!!!Jadłospis :: przedszkole strzemieszyce 17 dabrowa górnicza ...

 

Przygotujmy z rodzicami pyszny obiadek lub podwieczorek

Makaron z truskawkami!

Przepis na MAKARON Z TRUSKAWKAMI - Zrób to smacznie - KatalogSmaków.pl

Potrzebne nam będą:

  • truskawki

  • makaron (jakikolwiek chcecie)

  • śmietana

  • szczypta soli

W przygotowaniu posiłku pomoże nam piosenka...

https://www.youtube.com/watch?v=hvCiPEVA8R4

 

Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.

Zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki), obręcze.

Rodzic demonstruje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dziecko liczy je i zamyka oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył lub zabrał.

Do zabawy możemy wykorzystać jakiekolwiek zabawki z pokoju dziecka.

 

Wakacyjna kolorowanka- odkodowanie obrazka.

Pokolorujcie wg instrukcji.

https://pl.pinterest.com/pin/333055334943297290/

 

 

Życzymy Wam miłego czwartku!

Bawcie się wspaniale i pamiętajcie o przesłaniu kilku wspomnień z dnia dzisiejszego do nas na emaile grupowe.

Pozdrawiamy serdecznie!!!

Cześć @Takeshi_Kovacs (ʘ‿ʘ) Tobie również... - mull - Wykop.pl

 

 

 

 

 

 

17.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (gr IV,V i filia przedszkola)

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie wraz z Rodzicami!

Dzisiaj wakacyjne szlaki powiodą nas w polskie góry.

Słuchanie piosenki „W góry”.

Zobaczcie co trzeba zabrać na wycieczkę w góry i jak przyjemnie razem wędrować.

https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE

Oglądanie mapy Polski – odszukiwanie pasm górskich.

 

Jeżeli w domu macie atlasy, mapy otwórzcie je na mapie Polski. W Polsce mamy dwa pasma gór Karpaty i Sudety. Odszukajcie je na mapie wiedząc, że niziny (czyli taki teren jak w Szczecinie) oznaczone są kolorem zielonym, wyżyny (czyli teren z większą ilością wzniesień niż w Szczecinie) oznaczone są kolorem żółtym, no i góry oznaczone kolorem brązowym.

W kilku zdaniach o ludziach gór.

W górach żyją górale góralki. Szczycą się swoją mową, nazywaną gwarą góralską, pięknymi ludowymi strojami. Więcej o strojach i jak nazywają się poszczególne części garderoby górala i góralki możecie przeczytać oraz zobaczyć otwierając ten link:

https://polalech.pl/podhalanski-opis.htm

 

A kto zajmuje wypasaniem owiec na górskich polanach? Otóż owce są wypasane przez juhasów i baców.
Baca, to starszy pasterz owiec, szef juhasów. Juhas, to młodszy pomocnik bacy.
A kim jest gazda? Jest to właściciel gospodarstwa wiejskiego na Podhalu. Jego żona, to gaździna. Czym ona się zajmuje? Gospodarzy czyli gazduje.

Zabawa ruchowa „Wspinaczka, spacer”.
Na hasło podane przez Rodzica: Wspinaczka, dzieci stoją i wyciągają ręce w górę, wykonując ruchy naprzemienne.
Na hasło: Spacer, dzieci maszerują po pokoju.

 

Zabawa matematyczna – „Góralskie liczenie”.
Przygotujcie liczmany, np. patyczki, klocki, koraliki, kredki (jak nie macie, to liczcie na palcach), 6-latki przygotowują czystą kartkę, ołówek.

Zadanie 1.
Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie. 2 w góry mu uciekły.

Ile teraz masz owiec, juhasie?

 

5-latki: Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2.Udzielają odpowiedzi na pytanie:
Teraz jest 8 owiec.

 

6-latki: Układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Zapisują na kartce działanie: 10 – 2 = 8
Czytają zapis i odpowiadają na pytanie: Teraz jest 8 owiec.

 

Tak samo postępujcie przy następnym zadaniu.

 

Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.
Ale 4 starsze owce uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 3.
Na hali, na hali raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi – ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

 

5-latki: Dzieci układają 7 liczmanów. Dokładają 3. Udzielają odpowiedzi na pytanie:
Teraz jest 10 owiec.

6-latki: Układają 7 liczmanów. Dokładają 3. Zapisują na kartce działanie: 7 + 3 = 10
Czytają zapis i odpowiadają na pytanie: Teraz jest 10 owiec.

 

Tak samo postępujcie przy następnym zadaniu.

 

Zadanie 4.
Na łące pod górą juhas owce pasie;
cztery czarne owce i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

 

Gimnastyka w domu i w przedszkolu - propozycje ćwiczeń.

 

Przygotujcie wygodne obuwie lub ćwiczcie na boso na dywanie, na macie. Do ćwiczenia w parze zaproście Rodzica lub rodzeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

 

Taniec góralski

Obejrzyjcie taniec w wykonaniu górali i góralek. Możecie przy okazji posłuchać prawdziwej kapeli góralskiej i podziwiać piękne ludowe stroje. A może spróbujecie odtworzyć niektóre ruch tancerzy, albo rytmiczne wyklaskiwać rytm.

https://www.youtube.com/watch?v=ruAkhLPhDXU

 

Zajęcia popołudniowe.

Górski smakołyk – oscypek i jak powstaje.

Z wełny owiec wypasanych na halach mamy sweterki, a z ich mleka oscypki. Zobaczcie jak rano trzeba wstać, żeby wydoić owce, posłuchajcie góralskiej mowy, śpiewów przy pracy. Szkoda, że nie możemy was poczęstować pysznymi oscypkami.

https://www.youtube.com/watch?v=WtypuMzx_xQ

Uzupełnianie kart pracy (dla chętnych):

 

Zaprogramujcie drogi owieczek do zagrody. Nazwijcie kierunki w jakich muszą poruszać się owieczki.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Dg3RoGsJnb2W--uNhGBKkqqkR_pXmJPt1pS6j-rfqD_AgDysBTIPtlpYGlQlgX1z2i3HWPe1BnqyW_wcVqXfDQrvByIyZAfDLW9x616c-jrKuPc

 

Legenda „Śpiący Rycerze z Tatr”.

Jest jedną z najbardziej znanych legend góralskich. Warto ją poznać.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xcT1jmUqKSM

Ciekawe, czy w skałach Giewontu dostrzeżecie śpiącego rycerza?

 

Oglądanie filmu „Bezpieczeństwo w górach” .

Na zakończenie zajęć zapoznajcie się z zasadami bezpiecznego wypoczynku w górach. Nigdy nie wolno zapominać, że w górach szybko zmieniają się warunki atmosferyczne i trzeba być na to przygotowanym.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

Górskich atrakcji jest bardzo wiele. Nie sposób o nich wszystkich opowiedzieć i wszystkie pokazać, ale na pewno znajdziecie odpowiednią dla siebie propozycję na dziś. A może dzisiejsze zajęcia będą wstępem do wakacyjnej, górskiej wędrówki po tym pięknym i ciekawym regionie Polski.

 

Życzymy udanego dnia i do jutra.

 

 

 

 

 

 

17.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Witajcie nasze kochane Maczki , Szafirki , Stokrotki i Tuptusie!

Zapraszamy serdecznie do przyłączenia się do nas, do wspólnej nauki i zabawy. Czekamy na Wasze relacje na emailach grupowych.

FOCH

 

Zabawy ruchowe.

Rozbudźmy się przy tańcach połamańcach :)

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Zabawa ruchowa “Przeciąganie liny”. Rozwijanie siły i wytrzymałości organizmu.
Dziecko i osoba prowadząca trzymają linę po obu stronach i przeciągają linę każdy a swoją stronę. W ćwiczeniu chodzi o to by dziecku dać szansę poćwiczyć siłę i swoją wytrzymałość i osiągnąć sukces oraz odpowiednio naciągnąć linę.

Zabawa ruchowa ” Wygrane”.Dorosły i dziecko oddzieleni są od siebie liną. Zabawa polega na tym, aby zarówno dziecko jak i dorosły, podeszli jak najbliżej linii a jednocześnie nie pozwalali przeciwnikowi dotknąć np: kolana, innym razem ucha, dłoni, itp. Jeśli komuś uda się dotknąć umówionej części ciała, ten wygrywa.

Zabawa “Stop”rozwijanie szybkości i koncentracji.Dziecko albo dorosły trzyma w ręku piłkę (kwestia umowy pomiędzy graczami), licząc do 5 i w tym czasie wyrzuca piłkę w górę. Osoba bez piłki ma zadanie złapać wyrzucona piłkę, a osoba, która wyrzuciła piłkę biegnie na pewna odległość. Osoba, która złapała piłkę woła “stop”. Odmierza 2 kroki i rzuca w osobę która nie ma piłki. Zabawa zaczyna się od nowa.

 

Zabawy matematyczne.

  • Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?

Kostka do gry, sylweta wiaderka z brystolu (lub zalaminowana), klamerki do bielizny.

Rodzic rozdaje dziecku sylwetę wiaderka. Prosi, aby rzuciło kostką. Dziecko przypina do wiaderka tyle klamerek (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko i rodzic sprawdzają poprawność, dziecko wskazuje klamerki i głośno liczy.

 

Największa wiaderko będzie miało łopatę w kolorze…’’

Kolorowanka – Łopata – do śniegu lub do ziemi, piasku. Wydrukuj ... Kolorowanka – Łopata – do śniegu lub do ziemi, piasku. Wydrukuj ... Kolorowanka, lornetki Fototapeta • Fototapety tropikalny, przygoda ... Kolorowanka, lornetki Fototapeta • Fototapety tropikalny, przygoda ...

Waszym zadaniem będzie pokolorować łopatki według polecenia: najdłuższą na czerwono, najkrótszą na niebiesko. Następnie poproście rodziców, aby pomogli Wam wyciąć wiaderka i łopatki. Będziecie układać wiaderka zgodnie z poleceniem rodzica: od najmniejszego do największego lub od największego do najmniejszego. Przyklejacie je na kartkach. Do wiaderek przyklejacie również łopatki dopasowując do wielkości wiaderek (duże wiaderko- duża łopatka). Następnie odpowiedzcie na pytania: Największa łopatka jest w kolorze…, a najmniejsza w kolorze?

  • Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej.

  • Plastikowe zabawki na plażę dla dzieci zestaw piaskownicy zestaw ...

Sylwety zabawek do piaskownicy.

Rodzic rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej, i sprawdziło, układając je w pary.

  • Zabawa dydaktyczna Najwięcej, najmniej.

Dla dziecka: koła podzielone na pola z rysunkami zabawek do piaskownicy (od 1 do 5 - można wykorzystać sylwety zabawek z zadania

powyżejStrzalka w górę Obrazy PNG, pobieranie 1500+ zasobów PNG z ...), klamerki do bielizny.

Rodzic rozdaje dziecku koła i prosi, by policzyło elementy na poszczególnych polach i przyczepiło odpowiednią liczbę spinaczy. Dziecko podaje, na których polach jest najwięcej klamerek, a na których jest ich najmniej.

Po sprawdzeniu poprawności dziecko bierze następne koło i kontynuuje zadanie.

 

Po południu:

Gdy już poskaczecie na podwórku, połapiecie promyczków słońca może usiądziecie na chwilę, zapraszamy na dalszy ciąg...

 

Akwarium ze słoika”

Akwarium ze słoika - praca plastyczna - YouTube

A może by tak zrobić własne akwarium z rybkami?!

Zaproście mamę i tatę do wspólnego wykonywania zadania, im nas więcej tym więcej wspaniałych pomysłów, a takie akwarium będzie piękną ozdobą w salonie, lub pięknym prezentem.

https://www.youtube.com/watch?v=FZO9DkmVsWE

 

W krainie kolorów” – rozwiązywanie zagadek o kolorach.

KOLOR - KOLOROWE SZKŁO - Dzeki_moj - Chomikuj.pl, Strona 3

Zapraszamy Was do rozwiązywania zagadek słownych. Proszę, aby rodzic przygotował np. klocki w kolorach: czerwony, żółty, niebieski, zielony, pomarańczowy, fioletowy (po 1 sztuce). Odpowiadacie na zagadki podnosząc odpowiedni kolor do góry.

  • w jakim kolorze są truskawki(czerwony)

  • powiedz, w jakim kolorze są gorące słońce i piasek nad morzem(żółty)

  • w tym kolorze jest niebo i morze(niebieski)

  • tego koloru szukaj na łące, jest nim trawa i żabki skaczące(zielony)

  • taki kolor ma marchewka i pomarańcza(pomarańczowy)

  • jakim kolorem pytam wszystkich maluje się fiołki lub śliwki(fioletowy).

,,Wakacyjne przedmioty’’’ Połącz w pary takie same obrazki. Pokoloruj obrazki.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-2.pdf

Żyrafa Ola 4-latki Karty pracy Tom 2 - CALAMEO Downloader

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył(dzie- ci wysuwają wargi do przodu:oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody)i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust).Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów).Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk(dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zę- bów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).

 

Mamy nadzieję, że bawiliście się dobrze,
nauczyliście się nowych rzeczy!

Do zobaczenia jutro !!!

Wakacje!!!

nauczyc