19.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (gr IV,V i filia przedszkola)

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie wraz z Rodzicami!

 

Tak, to już piątek. Nie zapomnijcie w niedzielę przywitać pierwszego dnia lata. Można to zrobić wypoczywając nad jeziorem, w górach lub nad morzem.

Słuchanie wiersza Pawła Beręsewicza „Powitanie lata” czytanego przez Rodzica.

Kiedy już lato się pokaże,

pomogę latu wnieść bagaże

i wszyscy krzykną: „Witaj, lato!”,

a ono się uśmiechnie na to.

Nasz zestaw piegów i strój letni

też powitanie to uświetni,

a żeby było uroczyście,

przybrani w łopianowe liście

za zdrowie lata zjemy lody.

Potem wskoczymy, chlup, do wody

i będą piski, plusk, chlapanie.

Niech już więc przyjdzie i zostanie!

 

Rozmowa na temat wiersza:

Rodzic pyta:

− O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?

− Z czym kojarzy się wam lato? (dzieci podają swoje skojarzenia)

 

Zabawy matematyczne.

 

Zabawa ruchowa „Na leśnej polanie” przy piosence „Przyszło lato”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Dziecko jest sarenką. Maszeruje w rytmie nagrania piosenki „Przyszło lato” unosząc wysoko kolana, w dowolnym kierunku. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się. Rodzic kilka razy klaszcze w ręce. Dziecko przelicza klaśnięcia i naśladuje określone ruch zwierzęcia:

1 klaśnięcie - sarna idzie prosto przed siebie, zatrzymuje się i skubie trawę.

2 klaśnięcia – sarna staje, wykonuje 4 kroki do tyłu.

3 klaśnięcia – zatrzymuje się i spogląda raz w lewą, raz w prawą stronę.

4 klaśnięcia – naśladuje machanie ogonkiem.

5 klaśnięć – przeskakuje przez strumyczek itd.

 

Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem”.

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju przy piosence „W góry”.

https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE

 

Tym razem podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się zgodnie z poleceniem podanym przez Rodzica, np.: Zatrzymaj się przodem do okna (bokiem do biurka, tyłem do drzwi, za krzesełkiem, z lewej strony krzesełka, z prawej strony krzesełka). Rodzic sprawdza poprawność wykonania poleceń.

Zabawa rozwijająca umiejętność orientowania się na kartce papieru. Dziecko i Rodzic siadają naprzeciwko siebie w nieznacznej odległości. Każde ma kartkę i mazak do rysowania. Rodzic zaczyna rysować drogę na swojej kartce i dokładnie opowiada dziecku o tym, co robi, np.: Rysuję drogę od lewego dolnego rogu kartki, prosto do góry, teraz w prawo, w bok kartki, teraz prosto, do dołu, a teraz w lewo i z powrotem do góry, aż do górnego prawego rogu. Dziecko rysuje na swojej kartce dokładnie to, co słyszy od Rodzica. Na zakończenie zabawy podchodzą do siebie i porównują rysunki; zwracają uwagę na to, jak dokładne były wskazówki.

 

Zabawa „Wzory na kratkach”.

Wydrukujcie kartę pracy i narysujcie identyczny domek, pomoże Wam w tym liczenie kratek. Dokończcie kolorować kratki, by powstał taki sam wzór.

 

https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Dzieciaki-w-akcji-szesciolatek-cz-2_%5Bkarty_pracy%5D%5Bpr_2018%5D/files/thumb/87.jpg

Czas na ćwiczenia gimnastyczne.

 

Tym razem w formie obrazkowej. Róbcie takie ćwiczenia, jak pokazują postacie na obrazkach. Każde ćwiczenie powtórzcie 5 razy. Powodzenia.

  

  

Zajęcia popołudniowe.

 

Uzupełnianie kart pracy (dla chętnych):

 

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Karta pracy, cz. 4, s. 63. Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu).

Karta pracy, cz. 4, s. 71. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji Barbary Kosmowskiej.

Posłuchajcie zagadek, dopowiedzcie ich zakończenie, czyli rozwiązanie.

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)

 

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

by w lesie wszystkim żyło się dogodnie

Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)

 

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!

Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,

czyli panu… (policjantowi)

 

Gdy nie ma rodziców w domu,

to choć bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom

do naszego domu… (drzwi)

 

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

moje ukochane, gumowe… (kalosze)

 

Grzybobranie to grzybów zbieranie,

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlatego po powrocie z lasu

sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)

 

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)

Oglądanie rysunków schematycznych i mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach.

Zabawa rytmiczna – „Echo rytmiczne”. Rodzic na menażce wygrywa łyżką jakiś prosty rytm, a dziecko powtarza, np. klaszcząc. Potem następuje zmiana.

 

Zabawa pantomimiczna – „Odgadnij, co będę robił podczas wakacji”.

Dziecko ruchem pokazuje czynności, które będzie wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzic odgaduje o jaką czynność chodzi.

 

Żółw z butelki plastikowej.

Zabawa rytmiczna – „Echo rytmiczne”. Rodzic na menażce wygrywa łyżką jakiś prosty rytm, a dziecko powtarza, np. klaszcząc. Potem następuje zmiana.

 

Zabawa pantomimiczna – „Odgadnij, co będę robił podczas wakacji”.

Dziecko ruchem pokazuje czynności, które będzie wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzic odgaduje o jaką czynność chodzi.

 

Żółw z butelki plastikowej.

Przycinamy plastikową butelkę i zostawiamy tylko dół (o to poproście Rodziców). Odrysowujemy jej kształt na piance, dodajemy jeszcze cztery odstające łapki i główkę żółwia. Wycinamy. Za pomocą sznurka łączymy butelkę z pianką, a na koniec przyklejamy samoprzylepne oczy. Gotowe. Tego pływającego żółwia można brać do kąpieli. Pochwalcie się swoimi żółwiami na poczcie grupowej. Będzie nam miło.

https://vine.co/v/OeqqwnUpLhU

 

Serdecznie Was pozdrawiamy. Życzymy cudownego letniego wypoczynki.

 

Do poniedziałku

 

19.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Witajcie kochane Maczki, Szafirki, Stokrotki i Tuptusie!

Dziś piątek, zapraszamy Was po raz ostatni w tym tygodniu do wspólnej nauki i zabawy. Przed nami weekend. Będzie to czas wypoczynku i relaksu!

Wakacje - Lessons - Tes Teach

Na początek dnia, aby rozruszać nasz organizm po przebudzeniu zaczniemy od krótkiej gimnastyki przy muzyce

7 ćwiczeń, które pomogą Ci utrzymać dobrą kondycję | Blaber

Naśladujcie czynności z piosenki, słuchajcie i bawcie się

Gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ

„Praczki”

https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ&index=2

 

Zabawa bieżna – Rozkład jazdy autobusu.

Foresta - gify autobusy szkolne

Kolorowe koła, gwizdek.

Rodzic rozkłada oddalone od siebie kolorowe koła i ustala z dzieckiem, że niebieska symbolizuje jeziora, żółta – piasek nadmorski, zielona – wieś, czerwona – szczyty górskie. Dziecko zamienia się w autobus i biega, omijając koła. Rodzic na gwizdek i hasło, np. Stacja jezioro – dziecko podbiega do obręczy niebieskiej i zatrzymuje się. Rodzic gwizdkiem daje sygnał do odjazdu autobusu. Przy kolejnym powtórzeniu zmienia stację, na której zatrzymuje się dziecko (przy właściwym kole).

 

 

Posłuchajcie wiersza

 

B. Szelągowska„Bezpieczne wakacje.

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

albo wskoczyć do jeziora…

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy,

by dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić – taką z daszkiem

porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

bo już przecież są wakacje!

Dla kogo góry, dla kogo morze. Wieś raczej nie dla alergika  Albania. Góry Przeklęte - zdjęcie z wakacji (id: 130873,0)

Kartka z wakacji: Podlasie - NOWE DZIENNIKARSTWO  Urokliwe miejscowości w Polsce: Top 17 ślicznych miasteczek i wsi ...

 

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

  2. Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

  3. - Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować? (Rodzicu możesz wyjaśnić znaczenie wyrażenia górskie szlaki).

  4. Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

  5. - Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?

  6. - Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

  7. Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?

 

Obejrzyjcie bajeczkę

Bezpieczeństwo w górach | Bezpieczne wakacje # 2

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio


Wakacje to taki przyjemny, beztroski czas... ale nasze zdrowie i życie są najważniejsze więc NIE TRAĆ GŁOWY NA WAKACJACH!

obejrzyjcie filmik o bezpieczeństwie w wakacje

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Ważni ludzie na trudne chwile” - rozmowa kierowana, utrwalanie numerów alarmowych. Pytamy dzieci, w jakich sytuacjach możemy potrzebować pomocy, przypominamy sytuacje obejrzane na filmiku. Dzieci opisują możliwe sytuacje, w których niezbędna jest pomoc służb ratowniczych. Wcielają się w rolę osoby potrzebującej pomocy i odgrywają scenkę rozmowy telefonicznej z odpowiednimi służbami – podają numer telefonu, pod który dzwonią i opisują zdarzenie. Role ratowników odgrywa rodzic/rodzeństwo.

Nasze Kobylany: Bezpieczne wakacje

 

Po południu:

Bolek i Lolek Wycieczka w gory | Infancia

Obejrzyjcie filmik i przenieście się razem z nami w góry....

https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg

 

Piosenka : PZU Niestraszaki- Julek Pechulek „W góry”

Zatańczmy wesoło do piosenki, przy okazji utrwalając sobie zasady bezpiecznego poruszania się po górach

https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE

 

Spakujmy walizki mamy i taty

Twoim zadaniem jest spakowanie walizki mamy i taty. Ciuchom, które spakujesz dla mamy dorysuj linie do jej walizki, to samo zrób z walizka taty. Możesz wszystko pokolorować.

Rysuj po liniach.

Dokończ rysunek obrysowując po liniach wzory, pokoloruj wg własnego pomysłu. Podoba Ci się ten krajobraz?

 

 

Za tydzień rozpoczynają się wakacje. Być może razem z rodziną udacie się w góry, może skorzystacie z tego czego nauczyliście się dziś. Może to być wspaniała i niezapomniana wycieczka, ale pamiętajcie koniecznie o zasadach bezpieczeństwa!

Miłego weekendu dzieciaczki dla Was i Waszych rodzin!

Piątku udanego | Najśmieszniejsze cytaty, Memy, Mocne cytaty

 

 

 

18.06.2020 r -zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (gr IV,V i filia przedszkola)

Dzień dobry kochane Niezapominajki, Bratki, Tuptusie wraz z Rodzicami!

 

To już czwartek i do rozpoczęcia lata pozostały 3 dni, a do rozpoczęcia wakacji – 8 dni. Czas zacząć snuć wakacyjne plany. Zapraszamy.

 

Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech” czytanego przez Rodzica.

Nadchodzą wakacje, słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech prześle też górom,

by się nie kryły za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje słoneczko świeci.

 

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

− Kto przesyłał uśmiechy?

− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

− Gdzie chciałybyście wyjechać w czasie wakacji?

 

Wakacyjne plany.

Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach i zwiedzali Kopalnię Soli w Wieliczce koło Krakowa, a potem w Krakowie odwiedzili pomnik Smoka Wawelskiego ziejącego ogniem. Z Krakowa wyruszyli na piesze wędrówki po górach. Byli nad Morskim Okiem (na zdjęciach poniżej).

Obejrzyjcie też jakie inne, ciekawe miejsca odwiedzili w Polsce oraz narysujcie po śladzie drogę rodziny Ady nad morze. Karta pracy, cz. 4, s. 68 i 69

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Zabawa „Z jakim miejscem się kojarzą?”

Rodzic pokazuje dziecku poniższe obrazki. Dziecko mówi z jakim miejscem kojarzy mu się dany obrazek. Prosi dziecko o podanie jeszcze innych skojarzeń związanych z danym miejscem, np.

szyszka, sowa, jagody, poziomki – las;

muszla, piasek, statek, parasol plażowy, latarnia morska – morze;

plecak, kolejka linowa, szarotka – góry;

kwiaty, pszczoła, żaba, motyl – łąka;

traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.

 

Masażyk „Malujemy lato” według wiersza B. Formy.

Dziecko w parze z Rodzicem. Siedzą jeden za drugim. Pierwsze dziecko a za plecami dziecka siedzi rodzic czyta wiersz i palcami oraz dłońmi na plecach dziecka, obrazuje jego treść. Potem następuje zmiana – Rodzic czyta wiersz siedząc przed dzieckiem, a dziecko rękoma ilustruje jego treść na plecach Rodzica.

 

Świeci słońce, (wykonujemy rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców),

pada deszcz: (dotykamy opuszkami palców różnych miejsc na plecach),

kapu, kap, kapu, kap. (zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzamy w różnych miejscach),

A my z latem wyruszamy (energicznie przesuwamy rozwarte dłonie z lewej strony do prawej),

zwiedzić świat, zwiedzić świat. (poklepujemy rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach),

Policzymy drzewa w lesie (dotykamy pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie),

i kwiaty na łące, (rysujemy kontury kwiatów),

powitamy tańcem księżyc (masujemy plecy rozwartymi dłońmi),

i kochane słońce. (wykonujemy szybki, okrężny masaż całą dłonią),

Pobiegniemy wąską dróżką, (stukamy, na przemian, opuszkami palców),

górskimi szlakami, (rysujemy dwie linie równoległe – ścieżkę - palcami wskazującymi),

do kąpieli w słonym morzu (całą dłonią rysujemy fale),

wszystkich zapraszamy. (delikatnie szczypiemy).

 

Zabawa ruchowa „Wakacyjne wędrówki”.

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju lub ogrodzie. Kiedy usłyszy dźwięk klaskania w dłonie, naśladuje pływanie w morzu; dźwięk tupania stanowi sygnał do naśladowania uczestnictwa w górskiej wspinaczce, a dźwięk pstrykania palcami – koszenie zboża.

 

Wykonanie pracy plastycznej „Wakacyjny pociąg”.

Potrzebujecie: 2 kartki z bloku technicznego, na jednej z nich narysujcie prostokąt (większy od rozmiaru widokówki z wybranego regionu Polski, który chcielibyście odwiedzić w czasie wakacji) i dwa koła, klej, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.

  • Pomalujcie prostokąt na dowolny kolor, a koła – na czarno.

  • Po wyschnięciu przyklejcie widokówkę na prostokącie, doklejcie koła tak, żeby powstał wagonik.

  • Na osobnej kartce namalujcie lokomotywę oraz tory, słoneczko i chmurki na obu kartkach.

  • Po wyschnięciu, połączcie ze sobą obie kartki, np. sklejając klejem lub taśmą klejącą.

  • Po zakończeniu pracy uporządkujcie miejsce pracy, bo wakacyjny pociąg gotowy.

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Skaczemy na skakance”.

 

Dziecko naśladuje skoki na skakance zgodnie ze wskazaniem Rodzica: rowerkiem (czyli z nogi na nogę), żabką (na obu nogach jednocześnie), nóżką (na jednej i na drugiej nodze), krzyżakiem (ze skrzyżowanymi nogami).

Świetlica

Zajęcia popołudniowe.

 

Uzupełnianie kart pracy (dla chętnych):

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

Karta pracy, cz. 4, s. 70. - Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 67 – Otaczanie pętlą kwiatów polnych i w drugim przykładzie zwierząt leśnych. Rysowanie linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty i kolorowanie ich.

 

Zumba dla dzieci.

Teraz troszeczkę poćwiczcie przy muzyce.

 

https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8&feature=youtu.be

Obrazki Animowane Gify - Obrazki Gallery

Krótkie gry interaktywne o podróżowaniu:

 

W podróży”. Zapamiętajcie i ułóżcie samochody na jezdni w odpowiedniej kolejności i w odpowiednich miejscach.

https://view.genial.ly/5edd47fe200cf70d607365d7

 

W podróży” - Na jaką głoskę? Zaznaczcie odpowiadająca głosce literę pojawiających się przedmiotów i pojazdów.

https://view.genial.ly/5ee9b8b68bed1e0d935548d6

 

Ćwiczymy spostrzegawczość „Podróże”. Ciekawe czy dostrzeżecie ukryte przedmioty i pojazdy?

https://view.genial.ly/5edea78f2a753d0d96f03cf3

 

 

Ćwiczenia oddechowe z kawałkami bibułki. Dziecko dmucha na kawałki bibułki na przemian – delikatnie, mocno. Wyjaśnienie przez Rodzica, że ludzie oddychają jednym ze składników powietrza – tlenem, a narządem służącym do oddychania są płuca.

 

Zabawy badawcze „Czy powietrze jest czyste?” za zgodą i z pomocą Rodziców.

• Wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu.

• Ważenie na wadze szalkowej balonów – z powietrzem i pustego.

• Obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem.

Próby wyciągnięcia wniosków. Powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bez niego nic nie może się palić.

 

• Sprawdzanie czystości powietrza na placu zabaw i przy ruchliwej ulicy (podczas zabaw na świeżym powietrzu). Dziecko zabiera ze sobą waciki, wyciera nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów na placu i przy ruchliwej ulicy. Porównuje stopień zabrudzenia wacików.

Wyciągnięcie wniosków po obejrzeniu wacików.

Powietrze jest zanieczyszczone, zanieczyszczają je między innymi spaliny pojazdów.

 

 

Miłej zabawy! Do jutra Kochani.