27.05.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Witajcie Wakacje!!! – Przedszkole Montessori – Przedszkolak na ...

Witajcie kochane Przedszkolaki: MACZKI, SZAFIRKI, STOKROTKI i TUPTUSIE !

Przedstawiamy nasze kolejne propozycje i zapraszamy do wspólnej zabawy!

 

Temat tygodnia -,, Na moim podwórku’’.

1. Zabawa matematyczna pt.:,, Babki z piasku’’-Kształcenie umiejętności liczenia.

Wyobraźcie sobie, że jesteście w piaskownicy. Macie foremkę , robicie babki z piasku, liczycie. Tak naprawdę jesteście w domu i nie ma tam piasku, ale można go zastąpić … np. plasteliną ! Babki z plasteliny ! Co Wy na to ? Rodzice mogą wymyślić inny materiał. Liczymy na Waszą pomysłowość.

Ewentualnie wykonajcie piasek kinetyczny bądź księżycowy.

 

Przepis w linku poniżej

Pożyczki dla zadłużonych i bezrobotnych - firmy pożyczkowe ...

http://mamonik.pl/jak-zrobic-piasek-kinetyczny/

Przebieg zabawy:

Rodzic podaje zadania, a dziecko ilustruje je za pomocą babek z piasku.

Zadania dla 3 latków:

·Zrób cztery babki. Policz je głośno. Usuń dwie babki. Ile babek ci zostało? Policz je.

·Zrób dwie babki. Policz je głośno. Dorób dwie babki. Ile masz razem babek? Policz je.

·Zrób trzy babki. Policz je głośno. Usuń jedną babkę. Ile babek ci zostało? Policz je głośno.

Zadania dla 4 latków:

·Ania zrobiła trzy babki z piasku (dziecko lepi trzy babki ). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę (lepi jedną babkę). Ile teraz ma babek?

·Tomek zrobił dwie babki z piasku (dziecko lepi dwie babki). Potem zrobił jeszcze trzy babki (lepi trzy babki). Ile babek zrobił Tomek?

·Lenka zrobiła pięć babek (dziecko lepi pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj (zgniata dwie babki). Ile babek zostało Lenie?

·Bartek zrobił pięć babek( dziecko lepi pięć babek). Cztery babki niechcąco rozdeptał ( rozgniata cztery plastelinowe babki). Ile babek zostało Bartkowi?

2.Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki- Kształcenie aparatu mowy, aktywności ruchowej.

Przebieg zabawy:

Rodzic czyta rymowankę:

JAKIE PIĘKNE TO PODWÓRKO,

ZIELONE POD BIAŁĄ CHMURKĄ.

Dziecko powtarza rymowankę z rodzicem kilkakrotnie. Następnie mówi rymowankę w różnych pozycjach : stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie, stojąc na jednej nodze, maszerując w miejscu itp.

3.Film edukacyjny -zabawa ,, W chowanego”.

W chowanego’’ to kolejna, obok ,,Ciuciubabki’, zabawa dobrze znana Waszym rodzicom a nawet dziadkom. Można bawić się w nią zarówno na podwórku, jak i w domu.

Zapraszamy Was do obejrzenia dwóch krótkich filmików, w których piesek Gałganek bawi się w chowanego ze swoimi przyjaciółmi. W pierwszym filmie zobaczycie zabawę na podwórku a w drugim zabawę w domu.

Film nr 1:https://www.youtube.com/watch?v=1vKh0ckQTBE

Film nr 2:https://www.youtube.com/watch?v=Nf0rh1nO0Oo

 

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie:

Zabawa ruchowa pt.:,, Mały Ninja’’. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej Ninja | Pobierz Darmowe Wektory, Zdjęcia i pliki PSD

Przebieg zabawy:

Mały Ninja, człowiek pająk, nazywajcie to , jak chcecie..Jedno wiemy na pewno – dzieci będą tą zabawą zachwycone! Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła, by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Należy ustawić krzesła w dwóch rzędach i pomiędzy nimi zaczepić włóczkę raz przy nodze krzesła, a innym razem przy oparciu. Zadanie proste, a może nie tak bardzo. Wystarczy przejść przez tą przeszkodę tak, aby nie zaczepić sznurka. Przydałyby się dzwoneczki na poszczególnych odcinkach, które sygnalizowałyby dotknięcie włóczki. Domyślamy się jednak, że takich dzwoneczków nie posiadacie. Trudno. Musicie poradzić sobie bez nich. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. Układ za każdym razem można zmieniać, zaczepiając w iny sposób włóczkę.

Ćwiczenia słuchowe - ,, Jaka to zabawka?’’. Rozwój mowy.

Przebieg zabawy:

Rodzic wymawia nazwy zabawek bez podania pierwszej głoski z tych nazw. Np.

- …alka ( lalka),

- …iś ( miś),

- …ózek ( wózek ),

- …amochód ( samochód ),

- …ajac ( pajac ),

-…locki ( klocki),

- …iłka ( piłka ).

Zabawy naszych mamuś i tatusiów a nawet dziadków-Poznanie zabaw z dawnych czasów. Wprowadzenie radosnego nastroju.

Poznajcie kolejne zabawy z dawnych lat. Zaproście do nich mamę, tatę a może babcię i dziadka. Zabawy te znajdziecie w poniższym filmiku . Pobawicie się, między innymi w:,,Moja Ulijanko”, „Rolnik pole orze’’, ,,Stary niedźwiedź mocno śpi’’, ,, Kosi, kosi łapci’’, ,, Choć mam rączki małe’’ ,,Kółko graniaste’’, ,, Jesteśmy jagódki’’.

 

Kliknijcie w poniższy linkhttps://www.youtube.com/watch?v=8TfmfH7kJrY

Karty pracy dla chętnych - ,, Na moim podwórku’’.

·Pokoloruj w każdej pętli tyle zabawek, ile jest kropek na kostce obok:

 

https://ksiegarnia-edukacyjna.pl/pol_pl_Olek-i-Ada-Pieciolatek-Poziom-B-Karty-pracy-cz-1-14965_2.png

·Połącz w pary odpowiednie obrazki:

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/polacz-w-pary-obrazki-odnoszace-sie-do-tego-samego-zajecia-puzzle

Połącz w pary obrazki odnoszące się do tego samego zajęcia puzzle ...

Miłego dnia i dobrej zabawy !

 

Do jutra !

 

 

26.05.2020 r -zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (gr IV,V i filia przedszkola)

Dzień dobry Niezapominajki - Bratki i Tuptusie! Co u Was słychać? Koniecznie dajcie znać nam na maila. Tymczasem zapraszamy Was na wtorkowe zajęcia – 26.05.2020r. Czekamy na zdjęcia waszych prac! Pozdrawiamy

Mamy nadzieję, że nie zapomnieliście dzisiaj o tym wyjątkowym dniu -"Dniu Mamy"

Wszystkim wspaniałym Mamusiom przesyłamy najserdeczniejsze życzenia!!!

Dzień Matki życzenia. Najpiękniejsze, wzruszające wierszyki dla ...

Dzień Mamy - darmowe materiały do pobrania na dzień mamy (With ...

 

Temat tygodnia: Majowa łąka.

Wtorek:

1. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie sprawności fizycznej.

  • Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla”. Dziecko biega w pokoju w różnych kierunkach. Na hasło: Hop!, wyskakuje w górę z klaśnięciem nad głową.

  • Maszeruje po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

  • Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w muzyce przykuca i układa z bibułki dowolny kształt na podłodze.

  • Powitanie bibułką – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

  • Jak najwyżej – wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.

  • Sprytne palce – dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

  • Latające owady – dziecko zgniata bibułkę w kulę, rzuca przed siebie i podąża jej śladem.

     

2. Majowa łąka - wykonanie pracy plastycznej (wyprawka, karta 23, nożyczki, klej). Rozwijanie sprawności manualnej; dostrzeganie piękna majowej przyrody.

  • Dziecko wycina z karty pas w kolorze zielonym. Składa pas według instrukcji.

  • Przykleja wiosenne kwiatki – naklejki według instrukcji (od największych do najmniejszych).

  • Umieszczenie wykonanej pracy w kąciku (pokoju) dla rodziców.

     

3. Układanie nazw mieszkańców łąki oraz wiosennych kwiatków – z wykorzystaniem wyprawki z literami.

Dziecko układa wyrazy: osa, biedronka, motyl, ćma, mysz, komar, chaber, stokrotka, wzorując się na napisach globalnych przygotowanych przez rodzica lub samodzielnie. Dziecko dzieli wyrazy na głoski, wyodrębnia głoskę w nagłosie (pierwszą), wygłosie (ostatnią).

 

We wtorek po południu zapraszamy wszystkie dzieci i rodziców na kolejne zabawy.

 

Majowa łąka – gry online Teraz nie jest to do końca pewne gdzie odbywają się przygotowane zabawy – w przestrzeni internetowej czy rzeczywistej. Gdyby jednak nasza przedszkolna rzeczywistość wciąż realizowała się za pośrednictwem ekranów, miłą atrakcję stanowią gry online.

Pierwsze zadanie to ułożenie puzzli online- „Majowa łąka” i „Owady”

http://www.puzzleonline.eu/puzzleonlineWidoki.php?id=4952&menu=1

https://malyprofesorek.pl/6_lat/owady_puzzle_6_lat

W pierwszej grze zadaniem dziecka jest policzyć owady i połączyć z odpowiednią cyfrą.

https://view.genial.ly/5eb9817944b29c0d09298491/learning-experience-challenges-na-lace-policz-i-polacz?fbclid=IwAR2SfbJ1wFZV589l9qZYJAZJW95hFsBaVaKZeLwFC8ZiH1dMVPlmYlREdC8

 

Druga gra to opcja dla tych którzy lubia zagadki :) https://malyprofesorek.pl/6_lat/owady_poznaje_swiat_6_lat

Trzecia gra: tu skupimy się na liczeniu, będziemy dodawać i odejmować i dopasowywać odpowiedni wynik

https://kiddoland.pl/gry-jezyka-klujka/wiosenne-liczenie

Zabawa ruchowa z elementem skoków ,,Ostrożne żabki".

Dziecko – żabka porusza się, skaczac w przysiadzie po pokoju. Na hasło rodzica: Nie ma bociana jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabka może skakać dalej.

 

Na poczcie grupowej czekamy na zdjęcia, pokażcie nam jak się bawicie.

 

Miłej zabawy i do zobaczenia

26.05.2020 r -zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (gr I, II,III i filia przedszkola)

Witajcie kochane Przedszkolaki: MACZKI, SZAFIRKI, STOKROTKI I TUPTUSIE !

DZIŚ 26 MAJA !

Mamy nadzieję, ze pamiętacie , jakie święto obchodzimy dzisiejszego dnia ? Tym, którzy zapomnieli, szybciutko przypominamy.

Dziś jest ŚWIĘTO MAMY! To bardzo ważne święto w każdej rodzinie. Postarajcie się dziś, jak najwięcej przebywać w otoczeniu swoich mam. Wraz z tatą i rodzeństwem stwórzcie miłą atmosferę.. Może pomożecie tacie przygotować dla mamy jej ulubioną potrawę albo wspólnie upieczecie ciasteczka. Dziś Wasze mamusie nie powinny się przemęczać, dlatego starajcie się , jak najwięcej pomagać w pracach domowych. Liczymy na Was!

Przede wszystkim, złóżcie mamusiom życzenia i podarujcie laurki wykonane wraz z tatą w ubiegłym tygodniu. My również dołączamy się do życzeń.

 

Dzień Mamy – OŚRODEK SPORTU i REKREACJI m. st. Warszawy w ...

 

Oto nasze propozycje zajęć i zabaw na dziś

Temat tygodnia - ,, Na moim podwórku’’.

Wszystkie dzieci tęsknią za swobodną zabawą na placu zabaw. Jednak wszyscy wiemy, że musimy być jeszcze ostrożni ! Niektórzy już skorzystali z zabawy na sprzętach, ale prosimy ich o jeszcze chwilę cierpliwości. Niebawem wszystkie place zabaw zaproszą Was do zabawy! Tymczasem pobawmy się ,, w podwórko’’ w domu.

1.Film z piosenką pt.:,, Plac zabaw’’.

Wprowadzenie radosnego nastroju.

Na początek zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku pt.,, Plac zabaw’’.

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=_fgm-kI1RNY

 

2. Praca plastyczna – malowanie na temat ,, Moje ulubione zabawy podwórkowe’’.

Kształcenie umiejętności manualnych. Utrwalenie nazw sprzętów znajdujących się na podwórkach dzieci. Przed przystąpieniem do pracy, prosimy rodziców o rozmowę z dzieckiem na temat sprzętu znajdującego się na podwórku przed domem. Przykłady pytań:

  • Jakie sprzęty znajdują się na Twoim podwórku? Nazwij je.

  • Na jakim sprzęcie bawisz się najchętniej? Dlaczego?

  • Jakie są Twoje ulubione zabawy podwórkowe?

Zadanie do wykonania: ,, Namaluj siebie podczas swoich ulubionych zabaw na placu zabaw’’. Potrzebne będą : kartka, farby plakatowe, pędzelek, woda.

Prosimy rodziców o zrobienie zdjęć wykonanym pracom i przesłanie nam na maila.

3. ,, Jestem bezpieczny na placu zabaw’’ – ustalenie domowego kodeksu. Utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń znajdujących się na placu zabaw. Zanim rozpoczniecie prawdziwą zabawę na placu zabaw, przygotujmy się do niej w domu. Przypomnijmy sobie wspólnie zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń znajdujących się na placach zabaw. Pamiętacie? Ustaliliśmy je w przedszkolu i zapisaliśmy w Kodeksie Przedszkolaka. Rodziców prosimy o zapisanie zasad podanych przez dzieci. My również podajemy swoje propozycje. Dołączcie je do swojego Domowego Kodeksu:

  • Nie przepychamy się wchodząc na dane urządzenie.

  • Nie zjeżdżamy ze zjeżdżalni na stojąco.

  • Nie wyrywamy sobie zabawek.

  • Nie sypiemy się piaskiem w piaskownicy.

 

4. Zabawa ruchowa z elementem podskoku pt.,, Duża piłka – mała piłka’’.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Rozbudzenie, rozruszanie organizmu.

Przebieg zabawy:

Dziecko naśladuje odbicia piłki. Rodzic podaje hasło -,, mała piłka’’ lub ,, duża piłka’ ’w dowolnej kolejności. Dziecko naśladuje odbicia małej piłki, skacząc na palcach, a odbicia dużej piłki, skacząc na całych stopach. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie:

Zabawa językowa pt.: ,, Dokończ zdanie’’ .

Kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez rodzica. Rozwój mowy. Kształcenie logicznego myślenia.

Przebieg zabawy:

Rodzic mówi fragmenty zdań, dziecko je kończy.

  • Ala robi babki z…

  • Olek i Marek grają w…

  • Lenka zjeżdża ze…

  • Antek jeździ na…

  • Filip wchodzi po…

Zabawa ruchowa pt.:,, Kot i mysz’’.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Wprowadzenie radosnego nastroju.

Przebieg zabawy:

Do zabawy można wykorzystać gotową zabawkę – mysz lub uformować ją z papieru lub narysować. Rodzic chowa mysz w dowolnym miejscu w pokoju. Dziecko zamienia się w kota. Jego zadaniem jest upolowanie myszy. Ważne jest, by dziecko zachowywało się przy tym , jak kot- chodziło na czworakach, prężyło się. Jeżeli pojawi się pies ( może nim być inny członek rodziny), kot musi jak najszybciej wrócić w bezpieczne miejsce ( można oznaczyć je np. kocem). Kiedy pies zniknie z pola widzenia dziecko ponownie zaczyna szukać myszy. Zabawa trwa do momentu, kiedy dziecku uda się upolować mysz.

Karta pracy dla chętnych- ,, Zabawki’’.

Kształcenie spostrzegawczości, sprawności manualnych.

Odszukaj na rysunku takie same zabawki, jak narysowane na klockach, pokoloruj je:

https://cloud1f.edupage.org/cloud/18.jpgz%3A0OwmBncZdTRVggIdSjW%2BVM8Pgrv0X52MrEIPII9K4vYrW42CfipZzDonKn%2B%2Bf3Az

 

 

Życzymy miłego dnia i dobrej zabawy !

Do jutra!