Spis treści

 

Grupa „Szafirków” to 22 dzieci 4-letnich i 3 dzieci 3-letnich. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Najważniejsze, by każdy dzień sprawiał dzieciom radość, a na ich twarzach był zawsze widoczny uśmiech. Podstawę działalności dzieci stanowi zabawa, dzięki której zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności, sprawności.

 

mgr Małgorzata Mazur- nauczyciel dyplomowany

         mgr Magdalena Grzeczka - nauczyciel kontraktowy

          Ewa Durkacz - pracownik obsługi

 

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym nr 51 w Szczecinie

grupa dzieci młodszych w wieku 3-4 lata

I. Ranek 6.00 – 9.00

  • powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,

  • zabawy dowolne według pomysłów dzieci,

  • zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,

  • ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),

  • utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,

  • rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,

  • ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,

  • przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • śniadanie (8.30 – 9.00),

  • zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.

 

II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00

  • zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,

  • zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),

  • zabawy ruchowe i muzyczne,

  • przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • II śniadanie (10.00 – 10.15)

  • zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,

  • wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,

  • przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • obiad II danie (11.30 – 12.00)

 

III. Popołudnie 12.00 – 17.00

 

  • zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,

  • wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,

  • przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • zupa (13.30 – 14.00)

  • odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,

  • zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,

  • ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,

  • utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,

  • przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • podwieczorek (15.00 – 15.30)

  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,

  • pożegnanie dzieci. 

 

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:

 

Dzień tygodnia

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

 

Mowa

Plastyczne

Matematyczne

Umuzykalnianie

Społeczno-moralne