Grupa „Szafirków” to 22 dzieci 4-letnich i 3 dzieci 3-letnich. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Najważniejsze, by każdy dzień sprawiał dzieciom radość, a na ich twarzach był zawsze widoczny uśmiech. Podstawę działalności dzieci stanowi zabawa, dzięki której zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności, sprawności.
mgr Małgorzata Mazur- nauczyciel dyplomowany
mgr Magdalena Grzeczka - nauczyciel kontraktowy
Ewa Durkacz - pracownik obsługi
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym nr 51 w Szczecinie
grupa dzieci młodszych w wieku 3-4 lata
I. Ranek 6.00 – 9.00
powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,
zabawy dowolne według pomysłów dzieci,
zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,
ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),
utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,
rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
śniadanie (8.30 – 9.00),
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.
II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00
zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,
zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),
zabawy ruchowe i muzyczne,
przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
II śniadanie (10.00 – 10.15)
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
obiad II danie (11.30 – 12.00)
III. Popołudnie 12.00 – 17.00
zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
zupa (13.30 – 14.00)
odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,
zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,
przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
podwieczorek (15.00 – 15.30)
zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,
pożegnanie dzieci.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:
Dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
|
Mowa |
Plastyczne |
Matematyczne |
Umuzykalnianie |
Społeczno-moralne |