"Dzień dobry witamy, serdecznie zapraszamy, wszystkich Was do zabawy i zaczynamy!"
To nasza ulubiona piosenka na powitanie.
Jesteśmy Stokrotki, 4 latki. Uczymy się pilnie, słuchamy Panie, a na obiad zjadamy każde danie. Codziennie dużo bajek czytamy i po angielsku piosenki śpiewamy. Lubimy przyrodę i o nią dbamy, wiec o każda grządkę w ogródku zadbamy. Kochamy zwierzęta i wszystkie owady, z nimi świat jest bardzo ciekawy. Dni nam radośnie mijają, a gdy smutki i troski się pojawiają, przytulasy pełne ciepła i uśmiechy naszych Pań, sprawiają, że znowu jest nam wesoło. I nie mówcie o tym nikomu, ale każdy z nas czuje się w przedszkolu, jak u siebie u dom
mgr Anna Maria Potęga – nauczyciel mianowany
mgr Hanna Czarnota-Bojarska – nauczyciel mianowany
Barbara Sokal – pracownik obsługi
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym nr 51 w Szczecinie
grupa dzieci starszych w wieku 5-6 lat
I. Ranek 6.00 – 9.00
powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,
zabawy dowolne według pomysłów dzieci,
zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,
ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),
utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,
rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
zestaw ćwiczeń porannych,
przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
śniadanie (8.30 – 9.00),
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.
II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00
zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,
zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),
religia,
zabawy ruchowe i muzyczne,
przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
II śniadanie (10.00 – 10.15)
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
obiad II danie (11.30 – 12.00)
III. Popołudnie 12.00 – 17.00
zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
zupa (13.30 – 14.00)
odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,
zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
ćwiczenia grafomotoryczne, słuchu fonematycznego,
utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,
przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
podwieczorek (15.00 – 15.30)
zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,
pożegnanie dzieci.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:
Dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
|
Mowa |
Plastyczne |
Matematyczne |
Umuzykalnianie |
Plastyka |
|
Zestaw zabaw ruchowych |
Zestaw zabaw ruchowych |
Zestaw zabaw ruchowych |
Zestaw zabaw ruchowych |
Zestaw zabaw ruchowych |