Spis treści

"Dzień dobry  witamy, serdecznie zapraszamy, wszystkich Was do zabawy i zaczynamy!"

To nasza ulubiona piosenka na powitanie. ☺

 

Jesteśmy Stokrotki, 4 latki. Uczymy się pilnie, słuchamy Panie, a na obiad zjadamy każde danie. Codziennie dużo bajek czytamy i po angielsku piosenki śpiewamy. Lubimy przyrodę i o nią dbamy, wiec o każda grządkę w ogródku zadbamy. Kochamy zwierzęta i wszystkie owady, z nimi świat jest bardzo ciekawy. Dni nam radośnie mijają, a gdy smutki i troski się pojawiają, przytulasy pełne ciepła i uśmiechy naszych Pań, sprawiają, że znowu jest nam wesoło. I nie mówcie o tym nikomu, ale każdy z nas czuje się w przedszkolu, jak u siebie u dom

 

 

 

mgr Anna Maria Potęga – nauczyciel mianowany

mgr Hanna Czarnota-Bojarska – nauczyciel mianowany

Barbara Sokal – pracownik obsługi

 

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym nr 51 w Szczecinie

grupa dzieci starszych w wieku 5-6 lat

 

I. Ranek 6.00 – 9.00

  • powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,

  • zabawy dowolne według pomysłów dzieci,

  • zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,

  • ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),

  • utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,

  • rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,

  • ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,

  • zestaw ćwiczeń porannych,

  • przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,

  • śniadanie (8.30 – 9.00),

  • zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.

 

II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00

  • zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,

  • zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),

  • religia,

  • zabawy ruchowe i muzyczne,

  • przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • II śniadanie (10.00 – 10.15)

  • zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,

  • wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,

  • przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,

  • obiad II danie (11.30 – 12.00)

III. Popołudnie 12.00 – 17.00 

  • zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,

  • wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,

  • przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • zupa (13.30 – 14.00)

  • odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,

  • zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,

  • ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,

  • ćwiczenia grafomotoryczne, słuchu fonematycznego,

  • utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,

  • przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,

  • podwieczorek (15.00 – 15.30)

  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,

  • pożegnanie dzieci. 

 

 TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ:

 

Dzień tygodnia

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

 

Mowa

Plastyczne

Matematyczne

Umuzykalnianie

Plastyka

 

Zestaw zabaw ruchowych

Zestaw zabaw ruchowych

Zestaw zabaw ruchowych

Zestaw zabaw ruchowych

Zestaw zabaw ruchowych