O GRUPIE
Jesteśmy Niezapominajki. Grupa 6 i 5latków
Prawdziwe z nas bystrzaki. Dzięki ciężkiej pracy naszych Pań potrafimy tak wiele. Poświęcają nam dużo uwagi, są cierpliwe, pomagają nam rozwijać pasje i zainteresowania. A dzięki temu, że mamy wspaniałych kolegów i koleżanki czujemy się w naszej grupie po prostu fantastycznie. Uwielbiamy biegać i skakać, będzie ciężko Ci nas dogonić bo niczym "Strusie Pędziwiatry" przemierzamy ogród. Dzięki codziennym spacerom i wyjściom na dwór, jesteśmy w stanie wykorzystać tą moc energii , która w nas spoczywa! Uwielbiamy tworzyć! Daj nam kartkę, nożyczki i klej a wyczarujemy coś niezwykłego... Ale gdy tylko zobaczymy klocki Lego, już nas nie ma- to jest coś co kochamy ponad wszystko! Jesteśmy też świetnymi aktorami, więc kto wie..być może doczekamy się kiedyś Oskara.
Z nami nigdy nie ma nudy!
mgr Lucyna Warczak - nauczyciel dyplomowany
mgr Natalia Fridel – nauczyciel kontraktowy
mgr Małgorzata Bielecka- nauczyciel stażysta
Wioletta Andrzejczak – pracownik obsługi
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym nr 51 w Szczecinie
grupa dzieci starszych w wieku 5-6 lat
I. Ranek 6.00 – 9.00
powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,
zabawy dowolne według pomysłów dzieci,
zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,
ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),
utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,
rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
zestaw ćwiczeń porannych,
przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
śniadanie (8.30 – 9.00),
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.
II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00
zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,
zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),
religia,
zabawy ruchowe i muzyczne,
przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
II śniadanie (10.00 – 10.15)
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
obiad II danie (11.30 – 12.00)
III. Popołudnie 12.00 – 17.00
zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
zupa (13.30 – 14.00)
odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,
zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
ćwiczenia grafomotoryczne, słuchu fonematycznego,
utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,
przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
podwieczorek (15.00 – 15.30)
zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,
pożegnanie dzieci.
Dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
|
Mowa ojczysta |
Jednostka ćwiczeń gimnastycznych |
Umuzykalnianie |
Matematyczne |
Mowa |
|
Umuzykalnianie |
Plastyczne |
Matematyczne |
Plastyczne |
Zajęcia gimnastyczne |