24.05.2020 r.- zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

   Dzień dobry Maczki, Szafirki, Stokrotki i Tuptusie!!!

Dear 2019 in 2020 | Kubuś puchatek, Słodkie rysunki, Słodkie tapety

Słoneczko już wstało, mamy nadzieję, że Wy także już otworzyliście oczka i ruszycie razem z nami do wspólnej nauki i zabawy!

Zaczynamy!

 

Zabawa językowa z wykorzystaniem obrazków.

Gepard zrywny i zwrotny | Nauka w Polsce Sokół wędrowny – opis, występowanie i zdjęcia. Ptak sokół wędrowny ...

Żółwia żółw pustynny lądowy duży gigant sprzedam Lublin ... ślimak – Wikisłownik, wolny słownik wielojęzyczny

Zając szarak – Wikipedia, wolna encyklopedia 

 

Rodzic prezentuje obrazki i wymawia wyraźnie nazwy przedstawionych na nich zwierząt. Dziecko dzieli je rytmicznie (na sylaby), a następnie umieszcza obrazki w wybranym kole, w zależności od sposobu poruszania się zwierząt – w jednym będą umieszczone szybkie zwierzęta, a w drugim – poruszające się wolno. Następnie kończy porównania rozpoczęte przez Rodzica np. Szybki (wolny) jak… uzupełniając je o nazwy wybranych zwierząt.

 

  • Zabawa ruchowa Poruszam się jak...

Do zabawy wykorzystajmy obrazki/zdjęcia z poprzedniej zabawy. Lub możemy dodać nowe.

Dzieci maszerują po sali. N. prezentuje wybrany obrazek. Zadaniem dzieci jest poruszanie się jak przedstawione na nim zwierzę.

 

  • Zabawa dydaktyczna W porcie .Moja Mała Ojczyzna, cz. 2 (PD) - Pomoce dydaktyczne - Miesięcznik ...

Duża kartka, którą powiesimy na drzwiach

, sylwety statków na taśmach (w dwóch kolorach: czerwone i żółte), niebieski mazak , kartki, kredki (czerwone i żółte).

Na białej kartce Rodzic rysuje linię po przekątnej i prosi dziecko, by na jednym polu nary­sowało fale i ustawiło statki. Następnie prosi, by do portu (na drugie pole) wpłynęły statki i podaje ich liczbę. Dziecko podchodzi do kartki, przemieszcza po niej sylwety statków, przelicza je. Rodzic kontroluje poprawność wykonania zadania. W kolejnym zadaniu Rodzic umieszcza w porcie statki czerwone, np. od 1 do 5. Prosi dziecko o wprowadzenie do portu o jeden, dwa lub trzy statki żółte mniej lub więcej. Rodzic mówi, ile statków wypływa z portu, i pyta, ile zostało. Dziecko liczy i zapisuje za pomocą kresek ich liczbę. Dorysowuje lub skreśla kolorowe kreski symbolizujące statki.

  • Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych

Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru.

Rodzic wycina z papieru figury figury geometryczne. Dzieci określają ich kolor i wielkość. Segregują je według jednej, cechy (koloru, wielkości). Prezentujemy obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dziećmi je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.

 

Ćwiczenia orientacji przestrzennej – Gdzie jest muszla? Zestaw Różnych Pięknych Muszli Morskich Mięczaków, Ilustracja Styl ...

Muszelka.

Dziecko siedzi na dywanie i ogląda muszlę, przykłada ją do ucha. Sprawdza, czy muszla szumi. Następnie zamyka oczy. Rodzic chowa muszlę w dowolnym miejscu w domu. Następnie dziecko ma za zadanie odnaleźć muszlę na podstawie wskazówek podawanych przez rodzica, np.: trzy kroki do przodu, w stronę okna. Kiedy dziecko odnajdzie muszlę, musi dokładnie określić, gdzie się ona znajdowała.

 

 

Po południu:

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski cz.

Lusterko dla dziecka.

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski cz. Dzieci powtarzają za N. głoskę cz; kontrolując w lusterku pracę języka.

Głoska cz jest głoską przedniojęzykowo-dziąsłową, zwarto-szczelinową. Powstaje przez uniesienie języka za górne zęby, do wałka dziąsłowego, z jednoczesnym zwarciem zębów i wysunięciem za­okrąglonych warg do przodu.

  • Ćwiczenia grafomotoryczne Tory pociągu.  Naklejka Tory kolejowe Curve • Pixers® - Żyjemy by zmieniać

Długie arkusze papieru, kredki.

N. rysuje szyny, a dzieci kreślą między nimi linie pionowe, czyli podkłady, jednocześnie wymawiając sylaby: cza, czo, cze, czu, czy.

 

  • Ćwiczenia językowe Co wiezie pociąg?

    Szablon Papieru Z Dziećmi W Pociągu | Premium Wektor

Obrazki lokomotywy i kolorowych wagoników.

Naklejka Pociąg z warzywami na wymiar • dziecko, dzieciństwo ...

 

Rodzic rysuje na kartce tory i przykleja na nich obrazek lokomotywy. Zadanie dziecka polega na podaniu słów, które zawierają głoskę cz. Za każde prawidłowe słowo, umieszcza obrazek wagonika na torach, za lokomotywą, mówi, jaki kolor ma jego wagonik i co w nim jest przewożone, np. czapki, czekolady, czajniki, czołg, klucze, pączki, kaczki, paczki itp.

 

 

Morskie fale” – zabawa z kocykiem.

Dziecko i rodzic (członkowie rodziny) trzymając kocyk za rogi naśladują morskie fale, które są początkowo małe, a potem coraz większe. Wreszcie nadciąga sztorm, wspólnie naśladują odgłos szumu fal na głosce sz. Jeśli w zabawie bierze udział więcej niż dwie osoby, dziecko może przechodzić pod kocykiem.

Obejrzyjcie sobie filmik o pojazdach wodnych :

Pojazdy wodne - Przedszkole nr 2 w Tarnowskich Górach

Postarajcie się zapamiętać ich jak najwięcej.
https://www.youtube.com/watch?v=baxb0XVBX8s

Może sami narysujecie żaglówkę.

Zobaczcie jak szybko i łatwo to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=C6H_9Akd7k8

 

lub pokolorujcie jeden z poniższych wzorów

Statek - kolorowanka do druku - Mjakmama.pl Kolorowanki dla dzieci - Drukowanie: Statki i samoloty - Statek



Miłego dnia dzieciaczki!

Pozdrawiamy i do jutra!