21.05.2020 r. - zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (grupa IV, V oraz filia przedszkola).

 

Dzień dobry Kochani! Co u Was słychać? Koniecznie dajcie znać nam na maila. Tymczasem zapraszamy Was na czwartkowe zajęcia – 21.05.2020r. Pozdrawiamy

 

1. Zabawa matematyczna ,,Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu”. Określanie wzrostu dziecka, rodzica, porównywanie z wykorzystaniem różnych miar (centymetr krawiecki, metrówka, sznurek, itp.) Stosowanie słowa: wysoki, niski; wyższy od, niższy od, takiego samego wzrostu.

 

2. Wykonanie pracy plastycznej ,,Laurka dla mamy”– wykorzystanie dowolnej techniki plastycznej. Aktywne uczestniczenie z tatą w przygotowaniu upominku z okazji zbliżającego się Dnia Mamy.

 

Propozycje zajęć i zabaw na popołudnie.

 

Zabawa pt.:,, Poszukiwacze skarbu’’.

Rozwijanie kreatywności. Kształcenie logicznego myślenia. Przebieg zabawy:

 

Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Rodzic może narysować mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: ,,zrób 10 przysiadów’’, ,,zakręć się 3 razy’’, ,,podskocz 7 razy do góry’’ itp. Można też pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi, jak: ,, sprawdź pod łóżkiem’’, ,, szukaj za kanapą’’, ,,zajrzyj do lodówki’’ itp. ,by dziecko nareszcie odnalazło skarb ! A co będzie poszukiwaną nagrodą, zależy już tylko od Was ! Możecie zamienić się rolami. Dziecko rysuje mapę z zadaniami, rodzic szuka. Dobra zabawa gwarantowana !

 

,, Dom moich marzeń ‘’- ćwiczenia dramowe przy muzyce relaksacyjnej.

Rozwijanie mowy. Uświadomienie, że istotą relacji rodzinnych jest miłość, przyjaźń, szacunek, wzajemna pomoc i troska. Wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie. Przebieg zabawy:

 

Uczestnicy zabawy ( wszyscy domownicy) siedzą wygodnie. Prowadzący ( mama lub tata ) zaprasza do wędrówki po DOMU MARZEŃ, po jego pomieszczeniach. Włącza muzykę relaksacyjną. Dziecko zamyka oczy, wsłuchuje się w muzykę. W trakcie tej wędrówki , rodzic zadaje dziecku pytania:

 

- Gdzie jesteś ?

- Co tam robisz ?

- Co znajduje się dookoła ciebie ?

- Jakie widzisz przedmioty ?

- Który najbardziej ci się podoba ?

- Co widzisz za oknem ?Czy ten widok ci się podoba ? Dlaczego ?

- Kto, oprócz ciebie, jest teraz w domu ?

- W jakim kolorze są ściany ?

- Jak czujesz się w tym domu ? Dlaczego ?

- Czy chcesz tam zostać ? Dlaczego ?

 

Dziecko odpowiada na pytania. Przez ten czas ma zamknięte oczy i słyszy muzykę. Po zadaniu ostatniego pytania, rodzic podsuwa dziecku kartkę oraz kredki lub farby. Zadaniem dziecka jest przedstawienie swojego DOMU MARZEŃ w formie plastycznej: rysunku lub obrazu. 

Bardzo prosimy rodziców przesłanie nam zdjęć wykonanych prac.

 

Zabawa ilustrowana ruchem przy muzyce pt.:,, Pieczenie ciasta’’ ( utwór ,, Kuchen’’-Klanza ).

Kształtowanie sprawności ruchowej. Wyrabianie zręczności i zwinności. Kształcenie płynności ruchu i poczucia rytmu. Przebieg zabawy: Czy można upiec ciasto ,, na niby’’ ? Oczywiście ! Zaraz się przekonacie ! Rodziców prosimy o włączenie komputera i poniższego linku. Film z muzyką podpowie Wam, jak prawidłowo ilustrować ruchem nasz przepis na ciasto. Stańcie wygodnie i zaczynamy!

 

Link:

https://hu-hu.facebook.com/spszczytniki/videos/zabawa-ruchowa-pieczemy-ciasto-w-ramach-projektu-tydzie%C5%84-dobrego-chleba-i-zdrowe/552650964898251/

 

Lewą ręką trzymamy,, miskę z ciastem’’, a prawą ręką ucieramy ciasto. Otrzepujemy ręce z mąki. Zaczynamy wybijać jajka powtarzamy kilka razy)

-prawą ręką sięgamy za lewe ramię-bierzemy jajko,

-rozbijamy je o ramię-mówimy,,puk’’,

-wlewamy do miski-mówimy,,chlup’’,

-wyrzucamy skorupki lewą ręką za prawe ramię-mówimy,,siup’’.

Ugniatamy ciasto, wyrabiamy. Rozwałkowujemy ciasto przed sobą obiema rękami. Ozdabianie ciasta kremem - -składamy dłonie w piąstki, jedna na drugą, a palce rąk energicznie otwieramy. Posypujemy ciasto bakaliami. Częstujemy osoby stojące po prawej i po lewej stronie.

Mamy nadzieję, że ta zabawa będzie dla Was treningiem przed prawdziwym upieczeniem ciasta, oczywiście pod okiem mamy ! Życzymy powodzenia i smacznego !

 

Zabawy logopedyczne

Kształcenie aparatu mowy. Ćwiczenie siły wydechu. Utrwalenie prawidłowego toru oddychania. Wykształcenie prawidłowego natężenia głosu podczas mowy.

 

Ćwiczenia oddechowe:

- Dmuchanie baniek mydlanych w konfiguracji:długo-krótko-długo; słabo-mocno-bardzo mocno. ( tak, żeby dziecko mogły zobaczyć siłę wydechu ).

- Wąchanie kwiatów – kolorowych mydełek i pustych opakowań po perfumach.

- Zawody statków. Z papieru lub kory możemy zrobić maleńkie stateczki, którymi możemy się bawić np. w wannie lub przy stole.

- Dmuchanie na zawieszone na nitkach małe elementy.( Również staramy się różnicować siłę wydechu ).

- ,, Kołysanie’’ misia. Dziecko kładzie się na plecach na płaskiej powierzchni. Na brzuchu kładziemy małą maskotkę. Zadaniem dziecka jest nabranie powietrza do brzucha ( przepony ) i wypuszczenie tak, aby miś się kołysał.

 

Ćwiczenia fonacyjne:

 

- Zabawy w naśladowanie zwierząt. Z pomocą książki możemy naśladować zwierzęta, bawić się w zgadywanki ,, Jakie to zwierzę’’ i zadawać podchwytliwe pytania na myślenie np. ,, Idzie baran, za nim koza a na końcu kot. Jakie odgłosy wydają ?

- Wierszyki dźwiękonaśladowcze, np. ,, Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce ? KLE KLE. Co mówi żaba, dgy bocianów tłum ? KUM, KUM,KUM. Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał ? MIAU, MIAU, MIAU. Co mówi kura, gdy znosi jajko ? KO, KO, KO. Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku ? KUKURYKU. Co mówi koza, gdy jeść jej się chce ?ME, ME, ME. Co mówi krowa, gdy jej brak tchu ? MU, MU, MU. Co mówi pies, gdy kość zjeść by chciał ? HAU, HAU,HAU. Co mówi baran, gdy spać mi się chce ? BE, BE, BE. Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce ? NIC ! PRZECIEŻ RYBY GŁOSU NIE MAJĄ.

- Naśladowanie śmiechu różnych ludzi. Mężczyzna – głośne ,, hohohoho’’. Kobieta – o średnim natężeniu ,, hahahaha’’. Staruszka – cichutko ,,hehehehe’’. Chłopcy – hałaśliwy ,, hahahaha’’.

- Śpiewanie samogłoskowych kołysanek lalkom i misiom - na melodię ,, Kotki dwa’’ śpiewamy tylko aaaaaaaaaa lub mruczymy ,, mmmmmm’’.

 

Karty pracy dla chętnych.

Pokoloruj pomieszczenia w domu.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/gv_wi2rgYMP7kWdSVnU9IMqbYyh2n9xCRMQOZxr3YE3fy5abm3vOAu-y1maRhFSb480mhyauMGOxAd47wyIM-wyYweEvleW_Pe92tSj9pGE

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQk2EgEYMr7wKhK89xDMbqy493xFUXNoSPv4XaNiWInJ9PyqShP&usqp=CAU

https://www.superkid.pl/uploads/kolorowanki-dla-maluchow/pomieszczenia-w-domu/kolm-4.jpg

 

Miłej zabawy i do zobaczenia