21.05.2020 r. - zajęcia dla dzieci 3-4 letnich (grupa I, II, III oraz filia przedszkola).

 

Dzień dobry kochani!!! Witamy Was bardzo serdecznie i zapraszamy na zajęcia! Dzisiaj pobawimy się troszkę z matematyką a później poćwiczymy. Miłej zabawy!

 

Zajęcia z zakresu rozwijania pojęć matematycznych – łączenie w pary. Po wydrukowaniu karty pracy (link poniżej) zadaniem dzieci będzie połączenie w pary takich samych kotków.

https://pl.pinterest.com/pin/849632285930817689/

 

Matematyczne wyliczanka :

 

Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.

 

Zabawa „Odliczanie 1-2-3”

 

Przebieg: Dobieramy się w parę z dzieckiem. Liczymy do 3 naprzemiennie, raz jedna osoba raz druga. Następnie zamiast wypowiadania liczb, wprowadzamy gesty i kolejno je wykonujemy: 1 – klaśnięcie 2 – podskok 3 - skłon Na końcu liczymy „gestami” bez używania słów.

 

Zabawy ruchowe

Wyścig żółwi :

 

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

Przeprawa przez rzekę :

 

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

 

Propozycje popołudniowych zajęć:

Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
 
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
 
Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
 
Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem:  „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?
 
 
Pozdrawiamy :)