19.05.2020 r. - zajęcia dla dzieci 5-6 letnich (grupa IV i V oraz filia przedszkola).

 

Dzień dobry Niezapominajki, Bratki i Tuptusiowe przedszkolaki! Co u Was słychać? Koniecznie dajcie znać nam na maila.

Tymczasem zapraszamy Was na wtorkowe zajęcia – 19.05.2020r. Czekamy na zdjęcia waszych prac! Pozdrawiamy :)

 

1. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie sprawności fizycznej.

Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko-nisko”. Dziecko biega po pokoju przy akompaniamencie dowolnego instrumentu (np. metalowa pokrywka, drewniana łyżka). Podczas przerwy w grze, na hasło Wysoko! staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad głową; hasło Nisko! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Myjemy z tatą samochód”. Dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadr

Ćwiczenie wyprostne ,,Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty”. Dziecko siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło Rodzic zmęczony - wykonuje luźny skłon tułowia w przód. Na hasło Rodzic wypoczęty – prostuje tułów, głowę trzymając prosto.

Podskoki ,,Froterujemy z mamą podłogę”. Dziecko rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykrok nogami w przód.

 

2. Wykonanie pracy plastycznej - ćwiczenia graficzne. Rysowanie portretu swojej mamy i taty.

Zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy wyglądu, np. długość i kolor włosów, kolor oczu, ulubione ubrania, itd.

 

We wtorek po południu zapraszamy wszystkie dzieci i rodziców na kolejne zabawy.

 

Zabawa pt.:,, Dokończ zdanie’’.

Kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez rodzica – rozwijanie mowy, poprawne stosowanie nazw członków rodziny.

 

Przebieg zabawy:

Rodzic czyta zdania bez zakończenia. To zadanie dla dziecka.

- Mama mojej mamy lub taty to… ( babcia ).

- Tata mojej mamy lub taty to… ( dziadek ).

- Siostra mojej mamy lub taty to… ( ciocia ).

- Brat mojej mamy lub taty to… (wujek ).

- Mama mojej babci lub dziadka to…( prababcia ).

- Tata mojej babci lub dziadka to… ( pradziadek ).

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza pt.:,, Jak nasi rodzice’’.

Naśladowanie czynności wykonywanych przez mamę i tatę. Kształtowanie wyobraźni, uwagi, spostrzeżeń myślenia. Doskonalenie ogólnej sprawności fizycznej.

 

Przebieg zabawy:

Dziecko porusza się po pokoju w rytm dowolnego (dostępnego w domu) instrumentu. Na hasło rodzica ,, Jak mama!’’ – naśladuje czynności wykonywane przez mamę. Na hasło rodzica ,,Jak tata !’’ – naśladuje czynności wykonywane przez tatę.

 

Karty pracy dla chętnych:

1. Pokoloruj obrazek rodziny.

Rozwój sprawności manualnych. Doskonalenie umiejętności kolorowania w obrębie konturu.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRZREHuamOlSNC2yj6_Hpgxd_zR2VDK87bFXZSZWp9CmyGFGDl9&usqp=CAU

 

2. Połącz liniami bliźnięta. Dopasuj przedmiot do członka rodziny.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/3uhUE8ONjAdlZ4PGlGzBcTeANwdCkW2u1AcAkTVVG_3IY-8r3nxL6p85h1Op58j6kpwrOrGz0VGsp4N4sk4vw64BPMis4bwP1CyqO1tiWhuEh6iG

 

Miłej zabawy i do zobaczenia!